Contido principal do artigo

Rocío G-Pedreira
Universidade do Minho/ Instituto de Ciencias da Educación- Universidade de Santiago de Compostela
España
http://orcid.org/0000-0002-5102-5078
Biografía
No 4 (2017), Artigos
DOI https://doi.org/10.15304/elos.4.4081
Recibido: 13-05-2017 Aceptado: 07-07-2017 Publicado: 06-09-2017
Copyright Como citar

Resumo

Teatro e infancia manteñen unha relación moi sólida e produtiva dende que o público infantil se asentou como un posible destinatario específico destas obras. O teatro infantil estivo relacionado dende os seus inicios coa institución escolar, posto que destacou, especialmente, polo seu potencial como ferramenta didáctica para a transmisión de coñecementos e valores. Non obstante, ao igual que para o conxunto da literatura, o valor estético é o seu principal requisito, o que parece dificultarse para os escritores de obras dirixidas aos máis novos pola presión social sobre o que deben dicir, ensinar ou transmitir. No artigo realizarase unha aproximación ao termo teatro infantil achegando datos que permitan definilo e determinar o seu alcance, a súa evolución no territorio español e defenderase a posibilidade de recepción do xénero non só como espectáculo, tamén como texto de lectura.

Detalles do artigo

Citas

Amaral Porto, A. A. y R. Kafrouni (2013). “Teatro e desenvolvimento psicológico infantil”. Avances en Psicología Latinoamericana, 31 (3), 575–585. Consultado el 12 de noviembre de 2016, http://www.scielo.org.co/pdf/apl/v31n3/v31n3a10.pdf

Cerrillo, P. (2001). “Lo literario y lo infantil: concepto y caracterización de la Literatura Infantil”. En P. Cerrillo y J. García Padrino (coords.), La literatura infantil en el siglo XXI (pp. 79-94). Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha.

Cervera, J. (1982). Historia crítica del teatro infantil español. Madrid: Editora Nacional.

Colomer, T. (2010a). Introducción a la literatura infantil y juvenil actual. Madrid: Síntesis.

Colomer, T. (2010b). “Panorama actual de la literatura infantil y juvenil en España”. Actas y memoria I Congreso Iberoamericano de Lengua y Literatura Infantil y Juvenil (CILELIJ) (pp. 206-219). Santiago de Chile: Fundación SM.

Cutillas Sánchez, V. (2015). “El teatro y la pedagogía en la historia de la educación”. Tonos digital: Revista electrónica de estudios filológicos, 25, 1-31. Consultado el 10 de enero de 2017, https://digitum.um.es/xmlui/handle/10201/42889

De Queiroz Bessa, A. y C. Fortkamp Caldin (2015). “O teatro infantil: arte ou didatismo?”. Revista ACB: Biblioteconomia em Santa Catarina, 20 (2), 200-210. Consultado el 5 de enero de 2017, https://revista.acbsc.org.br/racb/article/view/997

Duran, T. (2007). “¿A qué llamamos representación?”. En Roig Rechou, B. A., Domínguez, P. L. e I. Soto López (coords.), Teatro infantil: do texto á representación (pp. 11-36). Vigo: Edicións Xerais de Galicia. Consultado el 4 de abril de 2017, http://www.usc.es/export9/sites/webinstitucional/gl/proxectos/lijmi/descargas/BVC_teatro-infantil-do-texto-a-representacion.pdf

Lozano Palacios, M. I. (2012). Aproximación a la literatura dramática juvenil actual: definición, determinación del corpus y análisis. Alcalá de Henares: Universidad de Alcalá de Henares. Consultado el 14 de noviembre de 2016, http://dspace.uah.es/dspace/handle/10017/14003

Matilla, L. (1997). Teatro para armar y desarmar. Madrid: Espasa-Calpe.

Muñoz Cáliz, B. (2006). Panorama de los libros teatrales para niños y jóvenes. Madrid: Colección de Ensayo ASSITEJ España.

Roig Rechou, B. A. (2004). “O Contexto. Carlos Casares e a configuración do teatro infantil e xuvenil galego”. En Casares, C., As laranxas máis laranxas de todas as laranxas. Versión e dirección de José Caldas (pp. 38-105). Santiago de Compostela: Xunta de Galicia/ IGAEM.

Roig Rechou, B. A. (2013). Educação Literária e Literatura Infantojuvenil / Educación Literaria e Literatura Infantil e Xuvenil. Porto: Tropelias&Companhia. Col. Percursos da Literatura Infantojuvenil, 11.

Sotomayor Sáez, V. (2000). “Lenguaje literario, géneros y literatura infantil”. En Cerrillo, P. y J. García Padrino (coords.), Presente y futuro de la literatura infantil (pp. 27-66). Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha.

Sotomayor Sáez, V. (2007). “Literatura dramática infantil y juvenil: Texto y representación”. En Roig Rechou, B. A., Domínguez, P. L. e I. Soto López (coords.), Teatro infantil: do texto á representación (pp. 11-36). Vigo: Edicións Xerais de Galicia. Consultado el 4 de abril de 2017, http://www.usc.es/export9/sites/webinstitucional/gl/proxectos/lijmi/descargas/BVC_teatro-infantil-do-texto-a-representacion.pdf

Tejerina Lobo, I. (1998). “Tradición y modernidad en el teatro infantil y juvenil”. CLIJ, Cuadernos de Literatura Infantil y Juvenil, 105, 7-17. Consultado el 10 de febrero 2017, http://www.cervantesvirtual.com/obra/tradicin-y-modernidad-en-el-teatro-infantil-y-juvenil-0/

Tejerina Lobo, I. (2007). “Panorama histórico del teatro infantil español en castellano”. En B. A. Roig Rechou, P. L. Domínguez e I. Soto López (coords.), Teatro infantil: do texto á representación (pp. 57-86). Vigo: Edicións Xerais de Galicia. Consultado el 4 de abril de 2017, http://www.usc.es/export9/sites/webinstitucional/gl/proxectos/lijmi/descargas/BVC_teatro-infantil-do-texto-a-representacion.pdf

Wong Lubo, K. M. (2015). “El Teatro: Una Estrategia Didáctica para Favorecer la Actitud Lectora en Estudiantes de Básica Primaria”, Escenarios, 13(1), http://dx.doi.org/10.15665/esc.v13i1.550, enero-junio 2015, 34-52. Consultado el 4 de abril de 2017, http://ojs.uac.edu.co/index.php/escenarios/article/view/550/pdf_2