Adaptacións stopmotion de Fantastic Mr. Fox e James and the Giant Peach de Roald Dahl
Contido principal do artigo
Resumo
O obxectivo deste breve artigo é analizar o uso da técnica cinematográfica do stopmotion en dúas películas de animación baseadas en James and the Giant Peach (1961) e Fantastic Mr. Fox (1979), da autoría de Roald Dahl (United Kingdom, 1916-1990), profundando no proceso de adaptación ao formato audiovisual tendo en conta a retórica do relato fantástico. A primeira delas é unha película de Walt Disney Pictures, producida por Tim Burton e Denise di Nove, dirixida por Henry Selick e estreada en 1996; a segunda delas foi producida por Indian Paintbrush e Regency Enterprises, dirixida por Wes Anderson e estreada en 2009. Polo tanto, farase un pequeno marco teórico sobre a Literatura Infantil e Xuvenil fantástica, o cinema de animación e a influencia que a semiótica de ambas linguaxes ten na adaptación resultante da súa combinación.
Palabras chave
Detalles do artigo
Citas
LEVY, M. y F. MENDLESOHN (2016). Children’s Fantasy Literature. An Introduction. United Kingdom: Cambridge University Press.
MENDLESOHN, F. (2008). Rhetorics of fantasy. United States of America: Wesleyan University Press.
MÍNGUEZ-LÓPEZ, X. (2015). “El papel de la animación en el desarrollo de la competencia literaria”. Elos. Revista de Literatura Infantil e Xuvenil, 2, “Notas”, 155-172, http://dx.doi.org/10.15304/elos.2.2670 Consultado el 4 de abril de 2017, http://www.usc.es/revistas/index.php/elos/article/view/2670
PRIEBE, K. A. (2009). The Art of stop-motion animation, Boston: Course Technology.
TOLKIEN, J. R. R. (1983). “On fairy stories”. En Tolkien, C. (ed.), The Monsters and the Critics and Other Essays (pp. 109-161). London: George Allen and Unwin.
VIÑOLO-LOCUVICHE, S. y J. DURAN-CASTELLS (2013). “Entre lo siniestro y lo subversivo. Categorías estéticas del cine de animación híbrido”. Archivos de la Filmoteca, 72, 37-49. Consultado el 12 de marzo de 2017, http://www.archivosdelafilmoteca.com/index.php/archivos/article/download/488/481
Artigos máis lidos do mesmo autor/a(s)
- Olalla Cortizas Varela, Configurando o mapa contemporáneo , Boletín Galego de Literatura: No 49 (2016): 2º semestre
- Rocío G-Pedreira, Teatro, Infancia e Escola: reflexións sobre o xénero dramático na Literatura infantil , Elos: Revista de Literatura Infantil e Xuvenil: No 4 (2017)
- Rocío G-Pedreira, Children’s Fantasy Literature. An Introduction , Elos: Revista de Literatura Infantil e Xuvenil: No 5 (2018)
- Rocío G-Pedreira, Guerras mundiais na Literatura Infantil e Xuvenil galega. Roles femininos. , Boletín Galego de Literatura: No 52 (2018): 1º semestre
- Rocío G-Pedreira, Propuesta de un modelo de la inteligencia emocional aplicado a la experiencia de la lectura en contexto escolar , Innovación educativa: No 28 (2018): No centenario do Instituto-Escuela: pasado, presente e futuro dos centros integrados de ensino primario e secundario
- Olalla Cortizas Varela, Educación literaria y artística: conflictos sociales y bélicos , Boletín Galego de Literatura: No 53 (2018): 2º semestre
- Rocío G-Pedreira, A complexidade do modelo fantástico intertextual de Cada corazón, un umbral , Boletín Galego de Literatura: No 54 (2019): 1º semestre
- Rocío G-Pedreira, ...de ninfas, hadas, gnomos y otros seres fantásticos. Un viaje por los personajes que alimentan la fantasía en todos los tiempos , Boletín Galego de Literatura: No 55 (2019): 2º semestre
- Rocío G-Pedreira, A consumación sexual do amor co monstro no conto de fadas moderno The Shape of Water do cineasta Guillermo del Toro , Boletín Galego de Literatura: No 55 (2019): 2º semestre
- Rocío G-Pedreira, A incidencia de reescrituras fílmicas na relación de nomeados e premiados dos principais galardóns internacionais a longametraxes animadas , Boletín Galego de Literatura: No 56 (2020): 1º semestre