A complexidade do modelo fantástico intertextual de Cada corazón, un umbral
Contido principal do artigo
Resumo
A influencia recíproca dos sistemas literarios infantil e xuvenil e da literatura para adultos é unha constante dende as primeiras obras ‘gañadas’ que iniciaron o proceso de constitución da Literatura Infantil e Xuvenil. O presente artigo dá conta da evolución desa relación a través da análise da construción fantástica da novela para público adulto Every Heart A Doorway [traducida ao español como Cada corazón, un umbral], escrita por Seanan McGuire e publicada orixinalmente no 2016, gañadora dos Premios Hugo, Locus e Nébula 2017, algúns dos galardóns máis importantes da literatura fantástica. O foco de atención situarase en como se crea unha narrativa fantástica complicada de tipificar que se constrúe a través da intertextualidade coa fórmula fantástica máis utilizada no sistema literario Infantil e Xuvenil, na cal a crianza protagonista viaxa dende o mundo primario (realista) ao mundo secundario (fantástico), do cal regresa tras dunha experiencia enriquecedora e complicada que lle fai ollar o mundo con outros ollos.
Palabras chave
Detalles do artigo
Citas
Barthes, Roland. 1973. Le plaisir du texte. París: Editions Du Seuil.
Camacho Guizado, Eduardo. 2003. “Acerca de los géneros de lo fantástico, lo maravilloso y la mitoficción”, en Literatura: teoría, historia, crítica, nº 5, pp. 61-78. DOI http://dx.doi.org/10.15446/lthc
Colomer, Teresa. 2010. Introducción a la literatura infantil y juvenil actual. Madrid: Síntesis.
Equipo Glifo. 1998. Dicionario de termos literarios. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia/Centro Ramón Piñeiro para a Investigación en Humanidades. http://www.cirp.gal/pls/bal2/f?p=106:2:4533450474228408427::NO:2:P2_TERMO:intertextualidade [Consulta 25/02/2019]
Gates, Pamela S., Steffel Susan B. e Molson, Francis J. 2003. Fantasy Literature for Children and Young Adults. United States of America: Scarecrow Press.
Genette, Gérard. 1982. Palimpsestes. La Littérature au second degré. París: Editions Du Seuil.
González Salvador, Ana. 1984. “De lo fantástico y de la literatura fantástica”, en Anuario de Estudios Filológicos, v. 7, pp. 208-226.
Held, Jacqueline. 1985. Los niños y la literatura fantástica, función y poder de lo imaginario. Barcelona: Paidos.
Jackson, Rosemary. 1986. Fantasy: literatura y subversión. Buenos Aires: Catálogos Editora.
Kristeva, Julia. 1969. Semeiotiké. Recherches pour une sémanalyse, París: Editions Du Seuil.
Kristeva, Julia. 1986. “Word, dialog and novel”, en The Kristeva Reader (ed. Toril Moi). New York: Columbia University Press, pp. 34-61.
Levy, Michael e Mendlesohn, Farah. 2016. Children’s Fantasy Literature. An introduction. United Kingdom: Cambridge University Press.
McGuire, Seanan. 2018. Ahí abajo, entre raíces y huesos. Madrid: Alianza Editorial, colección Runas.
McGuire, Seanan. 2018. Cada corazón, un umbral. Madrid: Alianza Editorial, colección Runas.
Mendlesohn, Farah. 2008. Rhetorics of fantasy. United States of America: Wesleyan University Press.
Nikolajeva, Maria. 1988. The Magic Code: the use of magical patterns in fantasy for children. Stockholm: Almqvist & Wiksell International.
Nikolajeva, Maria. 2012. “The development of children’s fantasy”, en The Cambridge Companion to Fantasy Literature (eds. Edward James e Farah Mendlesohn). United Kingdom: Cambridge University Press, pp. 50-61.
Riffaterre, Michael. 1979. La Production du texte. París: Editions Du Seuil.
Roas, David (comp.). 2001. Teorías de lo fantástico. Madrid: Arco/Libros S.L.
Segre, Cesare. 1982. “Intertestuale-Interdiscorsivo. Appunti per una fenomenologia delle fonti”, en La parola ritrovata. Fonti e analisi letteraria (eds. Costanzo di Girolamo e Ivano Paccagnella) Palermo: Sellerio, pp. 15-28.
Todorov, Tzvetan. 1994. Introducción a la literatura fantástica. México: Ediciones Coyoacán.
Artigos máis lidos do mesmo autor/a(s)
- Rocío G-Pedreira, Teatro, Infancia e Escola: reflexións sobre o xénero dramático na Literatura infantil , Elos: Revista de Literatura Infantil e Xuvenil: No 4 (2017)
- Rocío G-Pedreira, Olalla Cortizas Varela, Adaptacións stopmotion de Fantastic Mr. Fox e James and the Giant Peach de Roald Dahl , Elos: Revista de Literatura Infantil e Xuvenil: No 5 (2018)
- Rocío G-Pedreira, Children’s Fantasy Literature. An Introduction , Elos: Revista de Literatura Infantil e Xuvenil: No 5 (2018)
- Rocío G-Pedreira, Guerras mundiais na Literatura Infantil e Xuvenil galega. Roles femininos. , Boletín Galego de Literatura: No 52 (2018): 1º semestre
- Rocío G-Pedreira, Propuesta de un modelo de la inteligencia emocional aplicado a la experiencia de la lectura en contexto escolar , Innovación educativa: No 28 (2018): No centenario do Instituto-Escuela: pasado, presente e futuro dos centros integrados de ensino primario e secundario
- Rocío G-Pedreira, ...de ninfas, hadas, gnomos y otros seres fantásticos. Un viaje por los personajes que alimentan la fantasía en todos los tiempos , Boletín Galego de Literatura: No 55 (2019): 2º semestre
- Rocío G-Pedreira, A consumación sexual do amor co monstro no conto de fadas moderno The Shape of Water do cineasta Guillermo del Toro , Boletín Galego de Literatura: No 55 (2019): 2º semestre
- Rocío G-Pedreira, A incidencia de reescrituras fílmicas na relación de nomeados e premiados dos principais galardóns internacionais a longametraxes animadas , Boletín Galego de Literatura: No 56 (2020): 1º semestre
- Rocío G-Pedreira, Análise comparativa do diálogo intertextual entre literatura e cómic: Los que quedan (2019), de Josep Busquet e Alex Xöul , Boletín Galego de Literatura: No 57 (2020): 2º semestre
- Rocío G-Pedreira, A materialidade do libro na creación de espazos figurados en EL gran hotel Wes Anderson, de Nuria Díaz , Boletín Galego de Literatura: No 58 (2021): 1º semestre