A formación inicial do profesorado de Educación Secundaria no Instituto de Ciencias da Educación (ICE) da Universidade de Santiago de Compostela: antecedentes e evolución
Contido principal do artigo
Resumo
Analizamos a continuación o nacemento do Instituto de Ciencias da Educación (ICE) da Universidade de Santiago de Compostela no ano 1969 recollendo a experiencia previa da Escola de Formación do Profesorado de Grao Medio, creada en 1964.
Os ICE son un dos puntos dos que parte a Lei Xeral de Educación de 1970 para situar o panorama educativo español á altura dos países europeos. A formación do profesorado estaba, en todos os niveis, retrasada e necesitábanse medidas urxentes; no caso dos profesionais do maxisterio, a súa formación práctica contemplábase na propia carreira, como segue a ocorrer hoxe; non era así no caso dos profesores de ensino secundario, aos que se lles esixían coñecementos teóricos, pero non se lles daban as ferramentas para comunicalos nunha aula. Para solucionar a eiva ideouse o Curso de Aptitude Pedagóxica (CAP), que moi pronto acabou converténdose nunha pesada esixencia para os alumnos, o cal motivou sucesivos intentos de cambio ata a súa substitución polos másteres de formación de profesorado actuais.
Polo CAP que ofrecía o ICE da Universidade de Santiago pasaron un elevadísimo número de alumnos e alumnas nun período de case cuarenta anos, entre 1970 e 2009; moitos deles son hoxe profesores de educación secundaria en institutos e noutros centros educativos. De aí que sexa relevante estudar a evolución do centro responsable da súa formación pedagóxica.
DOI: http://dx.doi.org/10.15304/ie.25.2883
Palavras-chave:
Detalles do artigo
Artigos mais lidos pelo mesmo (s) autor (es)
- Anxo S. Porto Ucha, Raquel Vázquez Ramil, Innovacións republicanas na educación popular: as misións pedagóxicas. Análise dunha experiencia, con referencias a Galicia , Innovación educativa: n. 23 (2013): Inovações na história da educação
- Raquel Vázquez Ramil, Neuschäfer-Carlón, Mercedes. (2013). Fortuny, 53. Residencia de Señoritas. Madrid: Ediciones Vitrubio. ISBN: 978-84-941460-4-6. Nº págs.: 227. , Innovación educativa: n. 23 (2013): Inovações na história da educação
- Anxo S. Porto Ucha, Raquel Vázquez Ramil, Innovaciones en la Historia de la Educación , Innovación educativa: n. 23 (2013): Inovações na história da educação
- Raquel Vázquez Ramil, Santiago Petschen. El arte de dar clases. Experiencias de los autores de libros de memorias. Madrid: Plaza y Valdés, 2013. , Innovación educativa: n. 24 (2014): Temas: "Escola rural" e "Mediação escolar"
- Raquel Vázquez Ramil, A pegada das galegas na Residencia de Señoritas de Madrid: facendo camiño ao andar , Innovación educativa: n. 24 (2014): Temas: "Escola rural" e "Mediação escolar"
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, Unha oportunidade de estudo para a muller: os idiomas, de verniz cultural a cuestión profesional (1910-1936) , Innovación educativa: n. 26 (2016): Xénero e educación: a educación das mulleres, o longo camiño cara á igualdade
- Raquel Vázquez Ramil, María Josefa Mosteiro García, Presentación del tema. Género y educación: la educación de las mujeres, el largo camino hacia la igualdad , Innovación educativa: n. 26 (2016): Xénero e educación: a educación das mulleres, o longo camiño cara á igualdade
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, In Memoriam Mª Fe Vázquez Armada , Innovación educativa: n. 27 (2017): Conflito e convivencia na escola
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, No centenario de creación do Instituto-Escola: Realizacións educativas dos institucionistas , Innovación educativa: n. 28 (2018): No centenario do Instituto-Escuela: pasado, presente e futuro dos centros integrados de ensino primario e secundario
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, Introducción. En el centenario de creación del Instituto-Escuela. Los centros públicos integrados de educación primaria y secundaria obligatoria: pervivencia del pensamiento de Francisco Giner de los Ríos y de los principios de la ILE , Innovación educativa: n. 28 (2018): No centenario do Instituto-Escuela: pasado, presente e futuro dos centros integrados de ensino primario e secundario