Elos. Revista de Literatura Infantil e Xuvenil é unha publicación científica de periodicidade anual editada polo Grupo de Investigación LITER21 do Instituto de Ciencias da Educación (ICE)-Universidade de Santiago de Compostela.
Está patrocinada pola Universidade de Santiago de Compostela; a Rede Temática de Investigación “As Literaturas Infantís e Xuvenís do Marco Ibérico e Iberoamericano” (LIXMI); o proxecto “Investigación en Literatura Infantil e Xuvenil”, que se desenvolve no Centro Ramón Piñeiro para a Investigación en Humanidades, dependente da Secretaría Xeral de Política Lingüística da Xunta de Galicia; e ELOS-Galicia. Asociación de investigación en Literatura Infantil e Xuvenil.
Creouse co obxectivo de fomentar un espazo de debate e reflexión ao redor da Literatura Infantil e Xuvenil, un foro de análise crítica, de difusión da investigación e de visibilización deste sistema literario.
Para cumprir estes obxectivos, a revista presenta catro seccións: Artigos, con traballos de investigación orixinais sobre Literatura Infantil e Xuvenil, focalizados cara á Historiografía, Teoría literaria, análise de obras literarias, Tradución, Educación literaria e calquera aspecto relacionado; Notas, traballos breves e orixinais, de carácter crítico-divulgativo, que aborden aspectos sinalados na sección “Artigos”; Recensións, comentarios críticos e orixinais sobre monografías, estudos, revistas e calquera outro material de carácter científico que se teña publicado nos dous últimos anos sobre a temática que acolle a Revista; e Para saber máis, repositorio de traballos críticos ou monográficos de autoría individual ou colectiva que se consideren de relevancia para o estudo e coñecemento da Literatura Infantil e Xuvenil, así como bibliografías descritas que orienten a investigación sobre este eido e contribúan ao seu avance.
Elos aparece indizada en ERIH+, ESCI, REDIB e MIAR
As linguas de publicación de Elos. Revista de Literatura Infantil e Xuvenil son o galego, o castelán, o inglés e o portugués. O portal dixital desta Revista pódese consultar en galego, castelán e inglés.

logo_esciRedib Widgetlogo

 

Número 10 (2023) PECHADO

2023-09-14

O número de Elos deste ano, 2023, xa está pechado. Os artigos que o completan serán publicados nos próximos meses. Todos os traballos que entraron ao longo de setembro, así como os que entren a partir de agora, serán considerados para o número 11 (2024). Lembramos a todas as persoas interesadas en presentar un traballo que, mediante o proceso de publicación continua, os traballos do número 11 poderían empezar a publicarse en xaneiro-febreiro, en función do tempo que dure o fluxo editorial.

A revista Elos aumenta a súa difusión e prestixio: Q2 no ránking Redib 2020

2021-08-16

Elos. Revista de Literatura Infantil e Xuvenil, editada polo grupo de investigación LITER21 (GI-1839. Literatura galega. Literatura Infantil e Xuvenil. Investigacións literarias, artísticas, interculturais e educativas), aumenta a súa difusión e prestixio e sitúase no cuartil Q2 do ránking REDIB 2020.

Call for papers: “Libros sen idade para persoas de todas as idades”

2021-06-01

Libros de distintos tamaños, formatos, texturas, materiais, estruturas e proxectos gráficos son amplamente publicados no escenario contemporáneo. Estarían eles, polo tanto, dirixidos exclusivamente ao público infantil, como algúns suxiren? Sería a recepción do libro-obxecto -artefacto no cal a materialidade se revela como elemento esencial no acto da lectura- do interese só da infancia?

Aínda que agrade moito e, nalgúns casos, sexa destinado de maneira preferente ao público infantil -recibindo, inclusive, este "rótulo" nas librarías- o libro-obxecto contemporáneo supera as franxas de idade máis baixas. A concatenación de distintas linguaxes na súa composición, así como a relevancia asumida polas súas características materiais na (re)construción de sentidos no acto da lectura, transfórmano nun obxecto con distintas capas de sentido, as cales serán (des)vendadas de acordo co repertorio e competencia lectora, suscitando, así, distintas lecturas a distintos lectores. Súmase a iso o carácter lúdico asumido polo libro-obxecto, elemento capaz de atraer e encantar non só á infancia, senón tamén a mozos e adultos, aproximándose ao universo do libro de artista, por exemplo.

Este tipo de produción constitúe o foco de interese deste número temático da Revista ELOS, co cal se anhela ampliar as reflexións críticas en torno a libros cuxos elementos materiais contribúen para a expansión dos sentidos suscitados polo texto literario, resultando en artefactos marcados pola innovación estética que poden ser do interese dos máis variados públicos.

 

Prazo para o envío dos textos: 15 de setembro de 2021.

 

*É necesario especificar de forma clara e evidente no envío en OJS (comentarios para o editor), que se trata dun artigo para o Call for Papers do número temático da revista.

Máis Novas...

Biografías de Emilia Pardo Bazán para futuros lectores

  • Sandra Mª Peñasco González
Publicado 10-04-2023

O presente artigo ofrece unha análise das recensións e biografías de Emilia Pardo Bazán dirixidas ao público infantil e xuvenil. O percorrido comeza cunha mostra de libros de texto de 4º de ESO e 1º de Bacharelato e pasa a centrarse nas biografías divulgativas, tanto nas individuais como nas breves inseridas dentro de antoloxías de mulleres. Con este traballo preténdese analizar que informacións se ofrecen a este público concreto para que se acerque á súa vida e obra, que obras se mencionan e que imaxes se utilizan para ilustrar a súa persoa. Son 11 os materiais estudados e da comparativa realizada non só se extraen conclusións, senón que tamén se abren portas a novas cuestións ou reflexións, como a constatación da ausencia de materiais sobre esta autora destinados ao público infantil.

Entre o libro físico e a versión audiovisual dos contos: un estudo sobre os soportes utilizados nas aulas de educación infantil

  • Ana Segovia Gordillo
  • Cristina V. Herranz-Llácer
Publicado 17-04-2023

Este estudo pretende coñecer en que tipo de medios o profesorado de Educación Infantil achega a literatura infantil ao seu alumnado. Para iso, preséntanse os resultados dunha investigación cuantitativa descritiva realizada a través dunha enquisa a profesores en activo (n = 111). A partir dos datos recollidos, púidose valorar cales son os soportes máis e menos utilizados. Así, pódese afirmar que o libro físico é o medio favorito do profesorado, mentres que os libros electrónicos son os menos utilizados. Para completar a investigación, correlacionáronse os diferentes soportes co curso e co gusto pola lectura. Os resultados demostraron que existen soportes especialmente vinculados ao primeiro ciclo e outros que se utilizan especialmente no segundo. Por outra banda, o gusto pola lectura non parece ser unha variable da que existan diferenzas estatisticamente significativas.

Viajar num museu sem sair do lugar: para uma leitura de uma selecção de livros-álbum

  • Sara Raquel Duarte Reis da Silva
Publicado 07-06-2023

A presença da arte na literatura para a infância, em particular no livro-álbum, tem sido assídua (Nodelman, 2018; Serafini, 2015; Silva, 2015; Yohlin, 2012). Analisaremos um corpus textual composto por cinco livros-álbum, de diferentes “tipologias”. Além do conto em forma(to) de álbum, com palavras e ilustrações (O Museu (2013), de Susan Verde e Peter Reynolds; Perdi-me no museu porque... (2017), de Davide Cali e Benjamin Chaud; e O lobo que partiu à descoberta do museu (2021), de Orianne Lallemand e Éléonore Thuillier), incluímos uma narrativa visual (Museum (2019), de Javier Sáez-Castán e Manuel Marsol) e, ainda, um livro-álbum não ficcional (O que se faz no Museu? (2022), de Mariana Ramos e Catarina Correia Marques). Estas obras ficcionalizam espaços físicos que mimetizam um museu, apresentado diversamente, através da sua recriação pela decoração com figurações estilizadas de pinturas célebres, pela paródia alusiva a obras de arte reconhecidas ou à transfiguração de peças que ganham vida ou, ainda, pela veiculação de conteúdos informativos/factuais. Destacaremos especificidades técnico-compositivas e estético-estilísticas, bem como potencialidades no sentido da sensibilização para a arte. Estes livros poderão permitir experiências reflexivas e imaginativas com a arte (Yohlin, 2012), constituindo instrumentos fundamentais na educação artística e literária desde a primeira infância.

No 9 (2022)

Libros sen idade para persoas de todas as idades

Editoras colaboradoras: Diana Navas (Pontifícia Universidade Católica de São Paulo) e Ana Margarida Ramos (Universidade de Aveiro)

Publicado: 2022-12-23

Táboa de contidos

A materialidade das ausencias en Lua Cheia

  • Luara Teixeira de Almeida
  • Diana Navas
Publicado 20-12-2022
Páxinas 1-14

Ismália, de Alphonsus de Guimaraens e ilustracións de Odilon Moraes: experiencias lectoras co poema/libro-obxecto

  • Juliana Pádua Silva Medeiros
  • Patrícia Aparecida Beraldo Romano
Publicado 30-11-2022
Páxinas 1-14

O Principezinho en clave pop-up

  • Mar Fernández-Vázquez
Publicado 31-08-2022
Páxinas 1-12
Ver todos os números