Contido principal do artigo

Lidia Amor
Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (Conicet) / Universidad de Buenos Aires
Arxentina
https://orcid.org/0000-0003-4414-4148
Juan Manuel Lacalle
Universidad de Buenos Aires
Arxentina
https://orcid.org/0000-0002-4162-638X
No 11 (2024), Sección monográfica. A Idade Media para idades temperás: o imaxinario medieval na produción literaria dirixida a público infantil e xuvenil, páxinas 1-23
DOI https://doi.org/10.15304/elos.11.10088
Recibido: 23-08-2024 Aceptado: 04-11-2024 Publicado: 10-12-2024
Imaxes
Copyright Como citar Citado por

Resumo

O último terzo do século XX foi testemuña da expansión do mercado editorial dedicado aos lectores infantís e xuvenís. En consonancia coas novas perspectivas pedagóxicas que se estaban impoñendo no sistema educativo arxentino, a demanda de novos relatos e novos textos permitiu a apropiación de temas alleos ao folclore nacional. Deste xeito, a narrativa medieval xurdida arredor do século XII en Europa occidental recupera un espazo propio nas series ou coleccións editoriais dedicadas ao sector infantil. Neste contexto, o tema da Bretaña, especialmente a lenda artúrica, sitúase nun lugar destacado, competindo con heroes, como o Cid Campeador, máis próximos á tradición literaria arxentina. Nesta ocasión, interésanos analizar, desde un enfoque neomedieval, coleccións de relatos referidos ao rei Artur e os seus cabaleiros, que se publicaron a partir dos anos 90. Trataremos de examinar como se produce a apropiación dos relatos, como foron construídas as versións e adaptacións, e que idea do mundo medieval recrean para os máis novos.