No centenario de creación do Instituto-Escola: Realizacións educativas dos institucionistas
Contenido principal del artículo
Resumen
En 1876 creábase en Madrid a Institución Libre de Enseñanza(ILE). Pero a ILE non foi soamente unha experiencia educativa creada en Madrid, que mantivo viva a súa actividade renovadora e innovadora durante 60 anos (1876-1936). Foron tamén Institución outros centros que puxeron en práctica as ideas pedagóxicas de Francisco Giner de los Ríos e dos seus máis inmediatos colaboradores.
O obxectivo do presente traballo é diferenciar e analizar sucintamente algunhas das realizacións educativas creadas por influencia da ILE, entre elas e en especial o Instituto-Escola, do que este ano se celebra o centenario da súa creación (1918). Hai igualmente no presente traballo un esforzo de análise da vinculación de Galicia con eses proxectos renovadores.
A nivel documental, a fonte primaria principal foi o Fondo Giner de los Ríos, depositado na Real Academia da Historia, o Boletín de la Institución Libre de Enseñanza (BILE), as Memorias da Junta para Ampliación de Estudios e Investigaciones Científicas (JAE) e documentación dos Arquivos da Residencia de Estudiantes e da Residencia de Señoritas, entre outras fontes primarias (AHUS, Fundación Penzol, Misión Biolóxica, etc.) e secundarias produto das nosas esculcas de investigación sobre esta temática.
Palabras clave:
Detalles del artículo
Artículos más leídos del mismo autor/a(s)
- Anxo S. Porto Ucha, Raquel Vázquez Ramil, Innovacións republicanas na educación popular: as misións pedagóxicas. Análise dunha experiencia, con referencias a Galicia , Innovación Educativa: Núm. 23 (2013): Las innovaciones en la Historia de la Educación
- Raquel Vázquez Ramil, Neuschäfer-Carlón, Mercedes. (2013). Fortuny, 53. Residencia de Señoritas. Madrid: Ediciones Vitrubio. ISBN: 978-84-941460-4-6. Nº págs.: 227. , Innovación Educativa: Núm. 23 (2013): Las innovaciones en la Historia de la Educación
- Anxo S. Porto Ucha, Raquel Vázquez Ramil, Innovaciones en la Historia de la Educación , Innovación Educativa: Núm. 23 (2013): Las innovaciones en la Historia de la Educación
- Raquel Vázquez Ramil, Santiago Petschen. El arte de dar clases. Experiencias de los autores de libros de memorias. Madrid: Plaza y Valdés, 2013. , Innovación Educativa: Núm. 24 (2014): Temas: "Mediación escolar" y "A escola rural"
- Raquel Vázquez Ramil, A pegada das galegas na Residencia de Señoritas de Madrid: facendo camiño ao andar , Innovación Educativa: Núm. 24 (2014): Temas: "Mediación escolar" y "A escola rural"
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, La formación inicial del profesorado de Educación Secundaria en el Instituto de Ciencias de la Educación (ICE) de la Universidad de Santiago de Compostela: antecedentes y evolución , Innovación Educativa: Núm. 25 (2015): Los Institutos de Ciencias de la Educación. Investigación, innovación y formación desde su creación hasta la actualidad
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, Unha oportunidade de estudo para a muller: os idiomas, de verniz cultural a cuestión profesional (1910-1936) , Innovación Educativa: Núm. 26 (2016): Género y educación: la educación de las mujeres, el largo camino hacia la igualdad
- Raquel Vázquez Ramil, María Josefa Mosteiro García, Presentación del tema. Género y educación: la educación de las mujeres, el largo camino hacia la igualdad , Innovación Educativa: Núm. 26 (2016): Género y educación: la educación de las mujeres, el largo camino hacia la igualdad
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, In Memoriam Mª Fe Vázquez Armada , Innovación Educativa: Núm. 27 (2017): Conflicto y convivencia en la escuela
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, Introducción. En el centenario de creación del Instituto-Escuela. Los centros públicos integrados de educación primaria y secundaria obligatoria: pervivencia del pensamiento de Francisco Giner de los Ríos y de los principios de la ILE , Innovación Educativa: Núm. 28 (2018): En el centenario del Instituto-Escuela: pasado, presente y futuro de los centros integrados de enseñanza primaria y secundaria