No centenario de creación do Instituto-Escola: Realizacións educativas dos institucionistas
Contido principal do artigo
Resumo
En 1876 creábase en Madrid a Institución Libre de Enseñanza(ILE). Pero a ILE non foi soamente unha experiencia educativa creada en Madrid, que mantivo viva a súa actividade renovadora e innovadora durante 60 anos (1876-1936). Foron tamén Institución outros centros que puxeron en práctica as ideas pedagóxicas de Francisco Giner de los Ríos e dos seus máis inmediatos colaboradores.
O obxectivo do presente traballo é diferenciar e analizar sucintamente algunhas das realizacións educativas creadas por influencia da ILE, entre elas e en especial o Instituto-Escola, do que este ano se celebra o centenario da súa creación (1918). Hai igualmente no presente traballo un esforzo de análise da vinculación de Galicia con eses proxectos renovadores.
A nivel documental, a fonte primaria principal foi o Fondo Giner de los Ríos, depositado na Real Academia da Historia, o Boletín de la Institución Libre de Enseñanza (BILE), as Memorias da Junta para Ampliación de Estudios e Investigaciones Científicas (JAE) e documentación dos Arquivos da Residencia de Estudiantes e da Residencia de Señoritas, entre outras fontes primarias (AHUS, Fundación Penzol, Misión Biolóxica, etc.) e secundarias produto das nosas esculcas de investigación sobre esta temática.
Palavras-chave:
Detalles do artigo
Artigos mais lidos pelo mesmo (s) autor (es)
- Anxo S. Porto Ucha, Raquel Vázquez Ramil, Innovacións republicanas na educación popular: as misións pedagóxicas. Análise dunha experiencia, con referencias a Galicia , Innovación educativa: n. 23 (2013): Inovações na história da educação
- Raquel Vázquez Ramil, Neuschäfer-Carlón, Mercedes. (2013). Fortuny, 53. Residencia de Señoritas. Madrid: Ediciones Vitrubio. ISBN: 978-84-941460-4-6. Nº págs.: 227. , Innovación educativa: n. 23 (2013): Inovações na história da educação
- Anxo S. Porto Ucha, Raquel Vázquez Ramil, Innovaciones en la Historia de la Educación , Innovación educativa: n. 23 (2013): Inovações na história da educação
- Raquel Vázquez Ramil, Santiago Petschen. El arte de dar clases. Experiencias de los autores de libros de memorias. Madrid: Plaza y Valdés, 2013. , Innovación educativa: n. 24 (2014): Temas: "Escola rural" e "Mediação escolar"
- Raquel Vázquez Ramil, A pegada das galegas na Residencia de Señoritas de Madrid: facendo camiño ao andar , Innovación educativa: n. 24 (2014): Temas: "Escola rural" e "Mediação escolar"
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, A formación inicial do profesorado de Educación Secundaria no Instituto de Ciencias da Educación (ICE) da Universidade de Santiago de Compostela: antecedentes e evolución , Innovación educativa: n. 25 (2015): Institutos de Ciências da Educação. Investigação, inovação e formação desde o seu início até os dias atuais
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, Unha oportunidade de estudo para a muller: os idiomas, de verniz cultural a cuestión profesional (1910-1936) , Innovación educativa: n. 26 (2016): Xénero e educación: a educación das mulleres, o longo camiño cara á igualdade
- Raquel Vázquez Ramil, María Josefa Mosteiro García, Presentación del tema. Género y educación: la educación de las mujeres, el largo camino hacia la igualdad , Innovación educativa: n. 26 (2016): Xénero e educación: a educación das mulleres, o longo camiño cara á igualdade
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, In Memoriam Mª Fe Vázquez Armada , Innovación educativa: n. 27 (2017): Conflito e convivencia na escola
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, Introducción. En el centenario de creación del Instituto-Escuela. Los centros públicos integrados de educación primaria y secundaria obligatoria: pervivencia del pensamiento de Francisco Giner de los Ríos y de los principios de la ILE , Innovación educativa: n. 28 (2018): No centenario do Instituto-Escuela: pasado, presente e futuro dos centros integrados de ensino primario e secundario