Quick jump to page content
Main Navigation
Main Content
Sidebar
Toggle navigation
Home
Issue in progress
Current
Archives
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Submissions
rev{USC}
Register
Login
English
Español
Galego
Português (Portugal)
Home
Archives
No 22 (2012)
No 22 (2012)
Published:
2013-01-17
Table of contents
Introdución
Presentation
Eulogio Pernas Morado
Articles
Contexts of the educational innovation
Carlos Rosales López
Non-verbal communication in the teachinglearning process: the role of the teacher
Quintín Álvarez Núñez
Inclusive School: knowledge and beliefs of the student Master’s Degree in early childhood education
Mª José Fiuza Asorey
Improvement proposals for inclusive education. Measures of attention to diversity in the context of Galicia
María del Pilar González Fontao
Eva Mónica Martínez Suárez
Group work: an important tool for the perfomance of practical and interactive classes
Nélida Lamelas Castellanos
“1-2-4”. A simple cooperative technique of learning, applied in sciences
Mª Sandra Fragueiro Barreiro
Mª Mar Muñoz Prieto
José Roberto Soto Fernández
Innovation in training with recreational and group activities to develop interpersonal skills
Imelda Yamile Fajardo Sánchez
Rosario Celaya Ramírez
María Soledad Ramírez Montoya
The development and assessment of a business plan as a crossed tool for learning
Sara Fernández López
Milagros Vivel Búa
Alfonso Rodríguez Sandiás
Luis Otero González
E-activities relied on graphical organizers: significant learning in Ruralnet’s virtual context
Lourdes Villalustre Martínez
Mª Esther Del Moral Pérez
Collaborative audiovisual project-based learning in an e-learning environment. Analysis of an experience developed in the Universitat Oberta de Catalunya
Adriana Ornellas
Pablo César Muñoz Carril
Design of multimedia learning materials. Coherence, contiguity, signaling and redundancy principles
Manuel Armenteros Gallardo
Organizational and curricular aspect of the Practicum of the Master’s Degree in Education, Gender and Equality of the University of Santiago de Compostela
Rita Radl Philipp
Ana Mª Porto Castro
Begoña Gómez Vázquez
Mª Josefa Mosteiro García
Workload in Practicum
Lourdes Gutiérrez Provecho
Mercedes López Aguado
Analysis of the degree of adjustment on student competency profile: strategy for professional guidance university
Mª Rosario Gil Galván
Mª Rosa Castaño Ortiz
Francisco Javier Gil Galván
Analysis of Educational Guidance in Spain
Carlos Mariño Castro
Lecture habits of school students under a gender view
Diego Villar Ramos
David Casado Neira
Formation and working women: analysis from case studies in Brazil
Ana Elizabeth Santos Alves
Documentation
Añel Cabanelas, María Elena (2011). Intervención nas aulas. O papel dos docentes de pedagoxía terapéutica. Noia: Toxosoutos. ISBN: 978-84-92792-54-2. Nº páginas: 265.
Mª Esther Martínez
Cabero Almenara, Julio (Dir.) (2010). Usos del e-learning en las universidades andaluzas: estado de la situación y análisis de buenas prácticas. Sevilla: Grupo de Investigación Didáctica de la Universidad de Sevilla. ISBN: 978-84-936798-5-9. Nº págs.: 890
Pablo César Muñoz Carril
Revista Foro de Educación, ISSN 1698-7799.
Carlos Rosales López
Vázquez Ramil, Raquel (2012). Mujeres y educación en la España contemporánea. La Institución Libre de Enseñanza y la Residencia de Señoritas de Madrid. Madrid: Akal. ISBN: 978-84-460-2920-5. Nº páxinas: 495.
Anxo Serafín Porto Ucha
Santos, M. y Lorenzo, M. (Eds.) (2012). Estudios de pedagogía intercultural. Barcelona: Octaedro. ISBN: 978-84-9921-254-8. Nº páginas: 188.
Carlos Rosales López
Cantón Mayo, Isabel y Pino Juste, Margarita (Coord.) (2011). Diseño y desarrollo del currículum. Madrid: Alianza Editorial. ISBN: 978-84-206-6398-2. Nº páginas: 376.
Amando Vega
Pérez Ferra, Miguel (Coord.) (2012). Asesoramiento al Profesorado de Secundaria para Mejorar la Calidad de los Centros. Jaén: Joxman. ISBN: 978-84-15364-11-5. Nº páginas: 201.
Carlos Rosales López
Vega Fuente, Amando (2011). La infancia robada. A propósito de los niños vulnerables. Barcelona: Editorial Davinci. ISBN: 978-84-92651-49-8. Nº páginas: 205.
José Ramón Alberte Castiñeiras