Stopmotion' film adaptations of Roald Dahl's 'James and the Giant Peach' and 'Fantastic Mr. Fox'
Main Article Content
Abstract
Keywords:
Article Details
References
LEVY, M. y F. MENDLESOHN (2016). Children’s Fantasy Literature. An Introduction. United Kingdom: Cambridge University Press.
MENDLESOHN, F. (2008). Rhetorics of fantasy. United States of America: Wesleyan University Press.
MÍNGUEZ-LÓPEZ, X. (2015). “El papel de la animación en el desarrollo de la competencia literaria”. Elos. Revista de Literatura Infantil e Xuvenil, 2, “Notas”, 155-172, http://dx.doi.org/10.15304/elos.2.2670 Consultado el 4 de abril de 2017, http://www.usc.es/revistas/index.php/elos/article/view/2670
PRIEBE, K. A. (2009). The Art of stop-motion animation, Boston: Course Technology.
TOLKIEN, J. R. R. (1983). “On fairy stories”. En Tolkien, C. (ed.), The Monsters and the Critics and Other Essays (pp. 109-161). London: George Allen and Unwin.
VIÑOLO-LOCUVICHE, S. y J. DURAN-CASTELLS (2013). “Entre lo siniestro y lo subversivo. Categorías estéticas del cine de animación híbrido”. Archivos de la Filmoteca, 72, 37-49. Consultado el 12 de marzo de 2017, http://www.archivosdelafilmoteca.com/index.php/archivos/article/download/488/481
Most read articles by the same author(s)
- Olalla Cortizas Varela, Configurando o mapa contemporáneo , Boletín Galego de Literatura: No 49 (2016): 2º semestre
- Rocío G-Pedreira, Theatre, Childhood and School: reflections about the dramatic genre in Children's Literature , Elos: Revista de Literatura Infantil e Xuvenil: No 4 (2017)
- Rocío G-Pedreira, Children’s Fantasy Literature. An Introduction , Elos: Revista de Literatura Infantil e Xuvenil: No 5 (2018)
- Rocío G-Pedreira, Guerras mundiais na Literatura Infantil e Xuvenil galega. Roles femininos. , Boletín Galego de Literatura: No 52 (2018): 1º semestre
- Rocío G-Pedreira, Proposal of an emotional intelligence model applied to the reading experience in scholar contexts , Innovación educativa: No 28 (2018): In the centenary of the Institute-School creation: past, present and future of the integrated public schools of compulsory primary and secondary education
- Olalla Cortizas Varela, Educación literaria y artística: conflictos sociales y bélicos , Boletín Galego de Literatura: No 53 (2018): 2º semestre
- Rocío G-Pedreira, The complexity of Cada corazón, un umbral’s fantasy model , Boletín Galego de Literatura: No 54 (2019): 1º semestre
- Rocío G-Pedreira, ...de ninfas, hadas, gnomos y otros seres fantásticos. Un viaje por los personajes que alimentan la fantasía en todos los tiempos , Boletín Galego de Literatura: No 55 (2019): 2º semestre
- Rocío G-Pedreira, Sexual experience with the monster in modern fairy tale The Shape of Water carried out by Guillermo del Toro , Boletín Galego de Literatura: No 55 (2019): 2º semestre
- Rocío G-Pedreira, A incidencia de reescrituras fílmicas na relación de nomeados e premiados dos principais galardóns internacionais a longametraxes animadas , Boletín Galego de Literatura: No 56 (2020): 1st semester