Contido principal do artigo

Ana Segovia Gordillo
Universidad Rey Juan Carlos
España
https://orcid.org/0000-0002-0880-6581
Cristina V. Herranz-Llácer
Universidad Rey Juan Carlos
España
https://orcid.org/0000-0003-2406-1951
No 10 (2023), Artigos, páxinas 1-14
DOI https://doi.org/10.15304/elos.10.8274
Recibido: 21-02-2022 Aceptado: 20-10-2022 Publicado: 17-04-2023
Copyright Como citar

Resumo

Este estudo pretende coñecer en que tipo de medios o profesorado de Educación Infantil achega a literatura infantil ao seu alumnado. Para iso, preséntanse os resultados dunha investigación cuantitativa descritiva realizada a través dunha enquisa a profesores en activo (n = 111). A partir dos datos recollidos, púidose valorar cales son os soportes máis e menos utilizados. Así, pódese afirmar que o libro físico é o medio favorito do profesorado, mentres que os libros electrónicos son os menos utilizados. Para completar a investigación, correlacionáronse os diferentes soportes co curso e co gusto pola lectura. Os resultados demostraron que existen soportes especialmente vinculados ao primeiro ciclo e outros que se utilizan especialmente no segundo. Por outra banda, o gusto pola lectura non parece ser unha variable da que existan diferenzas estatisticamente significativas.

Citado por

Detalles do artigo

Citas

Amar Rodríguez, V.M. (2018). Déjame que mire un cuento: Narración, familia y Educación Infantil. Una investigación narrativa. Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, 22(2), 347-363. https://doi.org/10.30827/profesorado.v22i2.7729

Amat Muñoz, L., Serrano Pastor, F. J., & Solano Fernández, I. M. (2012). El desarrollo de la competencia digital de los alumnos de Educación Infantil mediante el cuento electrónico. En J. J. Maquilón Sánchez, T. Izquierdo Rus, & C. J. Gómez Carrasco (Eds.), Experiencias de investigación en Educación Infantil y Educación Primaria (pp. 37-46). Ediciones de la Universidad de Murcia.

Anderson, D.R. y Pempek, T.A. (2005). Television and Very Young Children. American Behavioral Scientist, 48(5), 505-522. https://doi.org/10.1177/0002764204271506

Bolaños Urbano, D. A. (2014). El audiocuento: Una estrategia didáctica para mejorar los procesos de comprensión lectora en los estudiantes de 5-1 de la institución educativa liceo central de Nariño sede 3 [Trabajo Fin de Grado]. Universidad de Nariño http://biblioteca.udenar.edu.co:8085/atenea/biblioteca/90540.pdf

Cadena Monllor, M.L. (2005). Contamos con el cuento (On compte sur le conte): Lengua extranjera en Educación Infantil. Flumen: Revista de la Escuela de Magisterio de Huesca, 9, 89-110.

Ceballos Viro, I. (2015). Iniciación literaria en Educación Infantil (2016). UNIR Editorial.

Cerezo Ros, M. del C. y Ureña Ortín, N. (2018). El cuento motor como propuesta de actividad física para el aula de Educación Infantil. EmásF: revista digital de educación física, 55, 10-21. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6702844

Council on communications and media. (2016). Media and Young Minds. Pediatrics, 138(5). https://doi.org/10.1542/peds.2016-2591

Díaz Moreno, S. (2014). La pequeña cerillera de Hans Christian Andersen: Dramatización de un cuento en Educación Infantil. Digilec: revista internacional de lenguas y culturas, 1, 202-217. https://doi.org/10.17979/digilec.2014.1.0.3668

Ministerio de Educación y Formación Profesional y Ministerio de Universidades (2021). EDUCAbase. Estadísticas de la Educación. https://www.educacionyfp.gob.es/servicios-al-ciudadano/estadisticas.html

García Lázaro, D., Garrido Abia, R. y Marcos Calvo, M.Á. (2020). El uso de los cuentos y la creatividad para la formación del futuro profesorado de infantil en la enseñanza y aprendizaje de las matemáticas. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 23(1), 161-174. https://doi.org/10.6018/reifop.370071

Granado Palma, M. (2008). La otra educación audiovisual. Comunicar: Revista científica iberoamericana de comunicación y educación, 31, 563-570. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4085764

Herranz-Llácer, C. V. y Segovia Gordillo, A. (2020). Las bibliotecas en el punto de mira: Análisis del uso y los recursos de las bibliotecas en educación infantil. En L. F. Solano Santos, J. V. Salido López y P. Cruz Cruz (Eds.), Análisis y enfoques novedosos para contenidos culturales (pp. 207-221). Tirant lo Blanch.

Iglesias Martínez, M. J., Lozano Cabezas, I. y Roldán Soler, I. (2018). La calidad e innovación educativa en la formación continua docente: Un estudio cualitativo en dos centros educativos. Revista Iberoamericana de Educación, 77(1), 13-34. https://doi.org/10.35362/rie7713090

Llamazares Prieto, T. y Alonso-Cortés Fradejas, M.D. (2016). Lectura compartida y estrategias de comprensión lectora en Educación Infantil. Revista Iberoamericana de Educación, 71(1), 151-171. https://doi.org/10.35362/rie7109

Perdomo López, C. (2012). La competencia lecto-literaria para la formación de maestros: Una experiencia con álbumes ilustrados. Lenguaje y textos, 35, 115-122.

Ramos, A. M. y Navas, D. (2020). Livro-álbum e cinema: Um diálogo interartes. Elos: Revista de Literatura Infantil e Xuvenil, 7, 121-144. https://doi.org/10.15304/elos.7.6950

Robles Meléndez, W. (2012). Tecnología en el aula infantil. Apuntes y comentarios. Revista complutense de educación, 23(1), 149-160. https://doi.org/10.5209/rev_RCED.2012.v23.n1.39107

Roque do Nascimento, L. y Álvarez Álvarez, C. (2016). Estimulación temprana de la lectura desde la Educación Infantil. Lenguaje y Textos, 43, 123-128. https://doi.org/10.4995/lyt.2016.5942

Šifrar Kalan, M. y Pregelj, B. (2018). La animación a la lectura y la literatura infantil y juvenil a través de proyectos de fomento a la lectura: El caso de Eslovenia. Lenguaje y Textos, 48, 33-43. https://doi.org/10.4995/lyt.2019.10428

Soler, A. y Roger, C. (2017). Hijos y padres felices: Como disfrutar la crianza. Kailas.

Vara López, A. (2018). Las narrativas digitales en Educación Infantil: Una experiencia de investigación e innovación con booktrailer, cuentos interactivos digitales y Realidad Aumentada. Diablotexto Digital, 3, 111-131. https://doi.org/10.7203/diablotexto.3.11031