Unha oportunidade de estudo para a muller: os idiomas, de verniz cultural a cuestión profesional (1910-1936)
Contenido principal del artículo
Resumen
Neste traballo incluído no número 26 monográfico de Innovación Educativa dedicado a «Xénero e Educación», analizamos o papel dos idiomas na educación da muller española, dende 1910 até o corte drástico da guerra civil, que terá fondas e tráxicas repercusións na educación xeral e na da muller en particular. Previamente, remontámonos á Restauración, na segunda metade do século XIX, e ás primeiras iniciativas en pro da educación feminina e a ensinanza de idiomas promovidas polos krausistas e a Institución Libre de Enseñanza. O traballo céntrase na Escola Central de Idiomas de Madrid, creada en 1911, e na presenza das mulleres nas súas aulas como alumnas e profesoras.
Palabras clave:
Detalles del artículo
Artículos más leídos del mismo autor/a(s)
- Anxo S. Porto Ucha, Raquel Vázquez Ramil, Innovacións republicanas na educación popular: as misións pedagóxicas. Análise dunha experiencia, con referencias a Galicia , Innovación Educativa: Núm. 23 (2013): Las innovaciones en la Historia de la Educación
- Raquel Vázquez Ramil, Neuschäfer-Carlón, Mercedes. (2013). Fortuny, 53. Residencia de Señoritas. Madrid: Ediciones Vitrubio. ISBN: 978-84-941460-4-6. Nº págs.: 227. , Innovación Educativa: Núm. 23 (2013): Las innovaciones en la Historia de la Educación
- Anxo S. Porto Ucha, Raquel Vázquez Ramil, Innovaciones en la Historia de la Educación , Innovación Educativa: Núm. 23 (2013): Las innovaciones en la Historia de la Educación
- Raquel Vázquez Ramil, Santiago Petschen. El arte de dar clases. Experiencias de los autores de libros de memorias. Madrid: Plaza y Valdés, 2013. , Innovación Educativa: Núm. 24 (2014): Temas: "Mediación escolar" y "A escola rural"
- Raquel Vázquez Ramil, A pegada das galegas na Residencia de Señoritas de Madrid: facendo camiño ao andar , Innovación Educativa: Núm. 24 (2014): Temas: "Mediación escolar" y "A escola rural"
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, La formación inicial del profesorado de Educación Secundaria en el Instituto de Ciencias de la Educación (ICE) de la Universidad de Santiago de Compostela: antecedentes y evolución , Innovación Educativa: Núm. 25 (2015): Los Institutos de Ciencias de la Educación. Investigación, innovación y formación desde su creación hasta la actualidad
- Raquel Vázquez Ramil, María Josefa Mosteiro García, Presentación del tema. Género y educación: la educación de las mujeres, el largo camino hacia la igualdad , Innovación Educativa: Núm. 26 (2016): Género y educación: la educación de las mujeres, el largo camino hacia la igualdad
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, In Memoriam Mª Fe Vázquez Armada , Innovación Educativa: Núm. 27 (2017): Conflicto y convivencia en la escuela
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, No centenario de creación do Instituto-Escola: Realizacións educativas dos institucionistas , Innovación Educativa: Núm. 28 (2018): En el centenario del Instituto-Escuela: pasado, presente y futuro de los centros integrados de enseñanza primaria y secundaria
- Raquel Vázquez Ramil, Ángel Serafín Porto Ucha, Introducción. En el centenario de creación del Instituto-Escuela. Los centros públicos integrados de educación primaria y secundaria obligatoria: pervivencia del pensamiento de Francisco Giner de los Ríos y de los principios de la ILE , Innovación Educativa: Núm. 28 (2018): En el centenario del Instituto-Escuela: pasado, presente y futuro de los centros integrados de enseñanza primaria y secundaria