Contido principal do artigo

Laura Álvarez Cortizo
Universitat Autònoma de Barcelona
España
https://orcid.org/0000-0003-3962-2926
Albert Casals Ibáñez
Universitat Autònoma de Barcelona
España
https://orcid.org/0000-0002-3161-668X
Cristina González Martín
Universitat Autònoma de Barcelona
España
https://orcid.org/0000-0002-1762-9425
No 10 (2023), Artigos, páxinas 1-15
DOI https://doi.org/10.15304/elos.10.9147
Recibido: 15-04-2023 Aceptado: 13-09-2023 Publicado: 19-10-2023
Copyright Como citar

Resumo

O conto musical asemella ser unha ferramenta moi útil nos contextos de iniciación musical, pero realmente é aproveitado o potencial educativo e motivador destes contos na ensinanza especializada da música? A iniciación musical adoita ter lugar no ámbito das ensinanzas non reguladas, onde atopamos un déficit de investigación e experiencias publicadas que nos permiten coñecer os recursos máis empregados, entre outros, o conto musical.


A investigación que se presenta busca extraer algunhas chaves para a inclusión do conto musical no proceso de ensinanza-aprendizaxe da música. Para tal fin, realizáronse entrevistas e grupos de discusión con expertos, analizándose a súas aportacións en relación a unha definición de conto musical e as directrices para a elaboración e o uso de estes no ámbito da iniciación á música. Os resultados permiten coñecer cales son os elementos que subxacen nunha proposta didáctica que, partindo dun conto musical que funcione coma fío condutor, implique un proceso de ensinanza-aprendizaxe significativo da música.

Citado por

Detalles do artigo

Citas

Abarca, A., Alpízar, F., Sibaja, G. y Rojas, C. (2013). Técnicas cualitativas de investigación. UCR.

Calvo, M. (2005). Formador ocupacional. Formador de formadores. Mad S.L.

Domínguez, S. y Martínez, R. (2019). Análisis de contenido de los textos legislativos de las Escuelas Municipales de Música en el Estado Español. Atas – Investigação Qualitativa em Educação/Investigación Cualitativa en Educación, 1, 1033-1041. https://proceedings.ciaiq.org/index.php/CIAIQ2019/article/view/2393

Encabo, E. y Rubio, B. (2010). Suena la flauta ... El Magreb. Cuentos musicales para la expresión y la creatividad en el aula. En M. A. Ortiz Molina (Coord.), Arte y ciencia: creación y responsabilidad [Vol. II]. Junta de Andalucía, Universidad de Granada y CIMA.

Escalante, D. T. y Caldera, R. V. (2008). Literatura para niños: una forma natural de aprender a leer. Educere, 12(43), 669-678. https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=35614570002

Escudero, M. (1988). Cuentos musicales. Real Musical.

Galeano, M. E. (2018). Estrategias de investigación social cualitativa:el giro en la mirada. FCSH Investigación.

García, A. (2018). El cuento musicado como eje vertebrador de una efectiva educación interdisciplinar. DEDiCA. Revista de Educação e Humanidades, 13, 11-23. https://doi.org/10.30827/dreh.v0i13.7236

Gillanders, C., Tojeiro, L., y de la Fuente, L. C. (2018). Sonorizando cuentos infantiles. Elos: revista de literatura infantil e xuvenil, 5, 119-136. https://doi.org/10.15304/elos.5.5253

Guirado, V. (2009). Recursos didácticos para la enseñanza-aprendizaje de los alumnos con necesidades educativas especiales. Pueblo y Educación Ed.

Hemsy de Gainza, V. (2009). La iniciación musical del niño. Melos Ediciones Musicales S.A.

Latorre, A., Del Rincón, D. y Arnal, J. (2003). Bases metodológicas de la investigación educativa. Experiencia.lato

Le Huche, M. (2015). Paco y la Orquesta. Libro musical. Timun Mas Infantil.

León, S. (2009). El cuento en Educación Infantil: un mundo de actividades. Temas de Educación. Revista digital para profesionales de la enseñanza, 1, 1-7. https://www.feandalucia.ccoo.es/docu/p5sd4671.pdf

Llenas, A. (2014). El monstruo de colores. Flamboyant Editorial.

López, I., Moro, D., y Perandones, M. (2021). El álbum digital: una experiencia pedagógica desde la música y la educación plástica y visual en el grado de Maestro en Educación Infantil. Artseduca, 31, 191-208. https://doi.org/10.6035/artseduca.5952

Mateos, A. (2020). La literatura infantil como medio para educar en valores. Análisis de cuentos. Papeles salmantinos de educación, 24, 31-53. https://doi.org/10.36576/summa.132081

Ministerio de Educación y Formación Profesional (2019-2020). Estadística de las Enseñanzas no universitarias. Sistema Educativo. Ministerio de Educación y Formación Profesional.

Real Academia Española. (s.f.). Diccionario de la lengua española. Real Academia Española. https://dle.rae.es/

Sampieri, R., Fernández, C. y Baptista, P. (2014). Metodología de la investigación. McGrall-Hill Interamericana.

Schafer, M. (1982). Limpieza de oídos. Ricordi Americana.

Schafer, M. (1969). El nuevo paisaje sonoro. Manual para el maestro de música moderno. Ricordi Americana.

Toboso, S. (2007). El cuento musical: otra forma de contar un cuento. Padres y Maestros, 307, 12-15.

https://revistas.comillas.edu/index.php/padresymaestros/article/view/1723

Valenzuela, M. (2012). Cuentos para aprender los números. Dylar ediciones.

Velilla, N. y Huidobro, E. (2006). Suena, suena. Real Musical.