Main Article Content

Lourdes Montero Mesa
Universidad de Santiago de Compostela
Spain
https://orcid.org/0000-0002-3311-2063
No 34 (2024): 50 Aniversario dos Estudos de Pedagoxía en Galicia (1974-2024), Works by invitation
DOI: https://doi.org/10.15304/ie.34.10164
Submitted: 02-10-2024 Accepted: 02-10-2024 Published: 29-11-2024
Copyright How to Cite

Abstract

This article addresses the meanings derived from reviewing a life story in its institutional contexts of reference. In my case, at the University of Santiago de Compostela (USC) since 1984, in the Faculty of Educational Sciences and in the Departments of Didactics and School Organization and Pedagogy and Didactics.
I have organized the content of this article into: introduction and two sections; the second, extensive, is divided into two sub-sections. The text ends with a “by way of closing.” The organizing criterion chosen is both thematic and temporal: the milestones indicate those events that marked my life story in the reference institutions.

Cited by

Article Details

References

Gewerc, A. (2014) (coord.). Conocimiento, tecnologías y enseñanza: Políticas y prácticas universitarias. Barcelona: Graó.

Lamas, E. & Montero, L. (2011). Evaluation of the Impact of a Joint Doctorate Programme [USC-IP] Didactics Perspectives in Curriculum AREAS [DPCA]. In E. Eisenschmidt & E. Löfström (eds.). Developing Quality Cultures in Teacher Education: Expanding Horizonts in Relation to Quality Assurance. Estonia: Tallin University, 279-296.

Montero, L.(1990). Modelos de prácticas: Modelo implícito de prácticas que revelan los actuales programas de formación inicial del profesorado. En M. Zabalza (coord.). La formación práctica de los profesores. Santiago de Compostela: Tórculo, 41-51.

Montero, L. (2001). La construcción del conocimiento profesional docente. Rosario (Argentina): Homo Sapiens.

Montero, L. y Vez, J. M. (1993) (eds.). Las Didácticas Específicas en la formación del profesorado, Vol. I, II. Santiago de Compostela: Tórculo.

Sancho Gil, J. Mª, Hernández Hernández, F., Montero Mesa, L. De Pablos Pons, J., Rivas Flores, J. I., Ocaña Fernández, A. (coords.) (2020). Caminos y derivas para otra investigación educativa y social. Barcelona: Octaedro.

Schön, D. (1992). La formación de profesionales reflexivos. Hacia un nuevo diseño de la enseñanza y el aprendizaje en las profesiones. Paidós/MEC (Traducción de Educating the reflective Practitioner, 1987, por J. M. Vez y L. Montero).

Vez, J.M. (Dir.). Fernández, C., García, M., Guitián, E., Mato, I y L. Montero (1995). English Language Modular Packs for ESO. Vols. I-7. Modules A-C-D. Zaragoza: M.E.C.-Edelvives.

Vez, J. M. y Montero, L. (Eds.). (1997). Current Changes and Challenges in European Teacher Education: Galicia. European Yearbook of Comparative Studies in Teacher Education-Country Monographs. Osnabrück: Compare-TE Network.