E ti…, educas ou coeducas?: unha ollada pedagóxica dende un proxecto integrador
Contido principal do artigo
Resumo
A coeducación é un proceso de intervención social e educativa cun carácter proxectado ao logro dun desenvolvemento integral dos suxeitos, tendo presente a coexistencia de dous sexos diferentes non enfrontados e que comparten unha mesma construción social, educativa e persoal. Dende esta perspectiva, a escola de hoxe en día ten a obriga de renovarse e dar respostas as novas necesidades e requerimentos de igualdade, respecto e liberdade entre homes e mulleres demandados polas nosas comunidades socioeducativas.
O traballo que se presenta acontinuación recolle a experiencia vivida nun centro semiurbano de Vilagarcía de Arousa, o CEIP “O Piñeiriño”, a través dun proxecto coeducativo para todos os nenos e nenas dá etapa de educación Infantil e Primaria (3-12 anos). O motivo fundamental que suscitou o desenvolvemento de dito proxecto foi a necesidade de traballar, de xeito organizado e sistemático, aqueles aspectos que favorecen o respecto e a colaboración entre os dous sexos para conseguir unha sociedade mais igualitaria e xusta. Paro o logro de tal fin se diseñaron dous proxectos cunha duración de 3 anos, “Entre tod@s” e “Contando con elas”, nos que participou todo o centro. Os seus obxectivos principais foron:
- Modificar estereotipos masculinos e femininos.
- Sensibilizar ao alumando cara a corresponsabilidade nas tarefas domésticas
O artigo dá comezo ca descrición de cómo naceu unha idea que foi madurando a través dá contorna e dá historia do mesmo CEIP “O Piñeiriño”; de cómo todo o equipo docente se plantexou que o colexio é de todos e de todas (organización de espazos); de cómo se deron conta de que todos e todas poden facer de todo e traballar en equipo (organización de tarefas) e de cómo se percataron de que todos e todas deben colaborar e compartir esta idea, pois a Paz e a Igualdade se teñen que construír día a día.
Palavras-chave:
Detalles do artigo
Artigos mais lidos pelo mesmo (s) autor (es)
- Raquel Mariño Fernández, Antonio Rial Sánchez, Adolescencia digitalizada: una mirada desde la pedagogía. , Revista Internacional de Comunicación y Desarrollo (RICD): v. 2 n. 5 (2017)
- Raquel Mariño Fernández, Gemma González Río, Inserción laboral y diversidad funcional: un estudio compostelano con perspectiva de género , Revista Internacional de Comunicación y Desarrollo (RICD): v. 3 n. 13 (2020): Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS). Medio ambiente | Educación
- Eva María Barreira Cerqueiras, Laura Rego Agraso, Raquel Mariño Fernández, A innovación na formación profesional en Galicia: proxectos relevantes e iniciativas con potencial didáctico e de transferencia , Innovación educativa: n. 31 (2021): Alfabetização em saúde na escola e na comunidade
- Tamara Valladares de Vera, Raquel Mariño Fernández, Marcelo Martínez Hermida, InMedia: una metodología para el audiovisual participativo europeo con orientación inclusiva , Revista Internacional de Comunicación y Desarrollo (RICD): v. 4 n. 15 (2021): Ciudades y comunidades sostenibles (ODS 11)