A escola (rural) como pasado e futuro
Contido principal do artigo
Resumo
A escola sempre é escola. Unha obviedade que non precisa matices cando a imaxinamos formando parte da armazón urbana. Non sucede o mesmo cando nos situamos no mundo rural. Aquí, identificar, explicar, interpretar... as súas circunstancias só é posible cando aludimos ás realidades que a contornan, no variado xogo de palabras que nomea a ruralidade.
A escola que quixo, podía e debería ser: un recurso, equipamento, institución, centro educativo..., ao servizo da comunidade e das persoas ás que se vincula territorial, pedagóxica e socialmente. Sen dúbida, unha oportunidade para educar sendo congruentes cos contextos nos que insire as súas prácticas; tamén para poñer en valor as identidades e diversidades do rural e as súas opcións para un desenvolvemento máis sostible e integral. Unha escola que, sendo grande ou pequena, agrupada ou unitaria, vella ou nova... non se contradiga a si mesma. No artigo argumentamos sobre os significados inherentes ás súas posibilidades e limitacións, en clave de pasado e futuro.
http://dx.doi.org/10.15304/ie.24.2145
Palabras chave
Detalles do artigo
Artigos máis lidos do mesmo autor/a(s)
- José Antonio Caride Gómez, Pablo Ángel Meira Cartea, Educación, ética y cambio climático , Innovación educativa: No 29 (2019): Respostas educativas innovadoras ao cambio climático
- José Antonio Caride Gómez, Eduardo García Jiménez, Empar García López, José Gutiérrez Pérez, La formación inicial del profesorado de educación secundaria en Cataluña: aportes para un debate que mira al futuro , Innovación educativa: No 32 (2022): Dialogando sobre as 24 propostas do MEFP para a mellora da profesión docente