Contido principal do artigo

Rocío García Pedreira
Universidad de Alcalá de Henares
España
No 3 (2016), Artigos
DOI https://doi.org/10.15304/elos.3.3023
Recibido: 16-12-2015 Aceptado: 11-05-2016 Publicado: 24-06-2016
Copyright Como citar

Resumo

Na actualidade, aínda se fai difícil concretar o alcance do termo literatura fantástica. Por outra banda, o mesmo apelativo fai referencia a obras moi diferenciadas no caso da literatura para adultos e no da literatura para os máis novos. A presencia do fantástico neste último grupo ten unha orixe distinta, e significa para os seus receptores a posibilidade de entrar en contacto con lecturas que reflicten a súa forma de entender o mundo. No presente traballo argumentarase a necesidade e validez do fantástico na Literatura Infantil e Xuvenil ao mesmo tempo que se determinarán as formas que adopta o xénero ao que fai referencia.

Citado por

Detalles do artigo

Citas

Blázquez Ortigosa, A. (2009). “Conceptos básicos de la literatura infantil”. Innovación y experiencias educativas, 17. Consultado o 10 de decembro de 2015, http://www.csi-csif.es/andalucia/modules/mod_ense/revista/pdf/Numero_17/ANTONIO_BLAZQUEZ_ORTIGOSA_1.pdf

Colomer, T. (2010). Introducción a la literatura infantil y juvenil actual. Madrid: Síntesis.

Cortés Palomino, M. (2011). “La desaparición de la infancia. Dos perspectivas teóricas”. Educación y Pedagogía, 23 (60), 67-76.

Davis, R. (2000). “Mundos paralelos: un acercamiento a la fantasía en la literatura infantil”. RILCE, 16 (3), 491-500.

García de Lima, L. (2008). “Pós-modernidade e a negação da infancia”. Ponte Grossa, 8 (2), 35-47.

Held, J. (1985). Los niños y la literatura fantástica, función y poder de lo imaginario. Barcelona: Paidós.

Láquesis, A. (2013, xuño). “Importancia de la fantasía en la literatura infantil”. Fantasía Austral. Consultado o 20 de novembro de 2015, http://fantasiaustral.cl/web/importancia-de-la-fantasia-en-la-literatura-infantil-i/

Lozano Palacios, M. I. (2012). Aproximación a la literatura dramática juvenil actual: definición, determinación del corpus y análisis. Alcalá de Henares: Universidad de Alcalá de Henares.

Montoya, V. (2001). “El poder de la fantasía y la literatura infantil”. Sincronía, 4. Consultado o 12 de decembro de 2015, http://sincronia.cucsh.udg.mx/litinfant.htm

Piaget, J. (2001). Seis estudios de psicología. Barcelona: Editorial Labor. [1ª edición, Six Études de Psychologie, 1964].

Postman, N. (1994). The Disappearance of Childhood. New York: Vintage books.

Rubio Pérez, S. (1999). “Reflexiones sobre la literatura infantil”. Educere Artículos, 6, 28-31.

Saint-Exupéry, A. de. (2006). O Principiño. Trad. Carlos Casares. Vigo: Galaxia. [1ª edición Le Petit Prince, 1943].

Silveyra, C. (2010). “El futuro de la LIJ fuera de la escuela”. En Actas y memoria del I Congreso Iberoamericano de Lengua y Literatura Infantil y Juvenil (CILELIJ). (pp. 395-400). Santiago de Chile: Fundación SM, Consultado o 12 de decembro de 2015, http://www.fundacion-sm.com/ArchivosColegios/fundacionSM/Archivos/LIJ/132195_ACTAS_primera%20parte.pdf

Suárez, B. T. (2007). “Realidad y fantasía en la literatura infantil y juvenil”. Educación y Biblioteca, 161, 38-40.

Téllez Robles, C. (2003). Fomento a la lectura en niños de ocho a diez años. México: Universidad Pedagógica Nacional.

Todorov, T. (2001). “Lo extraño y lo maravilloso”. En Roas, D. (Ed.). Teorías de lo fantástico (pp. 65-82). Madrid: Arco/Libros. [1ª ed., Introduction à la littérature fantastique, 1970].