Contido principal do artigo

Isabel Mociño-González
Universidade de Vigo
España
http://orcid.org/0000-0001-6516-168X
Biografía
No 5 (2018), Notas
DOI https://doi.org/10.15304/elos.5.4143
Recibido: 26-06-2017 Aceptado: 11-01-2018 Publicado: 02-05-2018
Copyright Como citar

Resumo

Comézase facendo unha achega á tendencia na narrativa xuvenil galega na que se recrean elementos de carácter identitario. A seguir descríbense algunhas das características da serie Dragal, de Elena Gallego Abad, considerada unha novela de aprendizaxe na que corren parellas a construción da identidade individual e a descuberta da colectiva. Destácanse como elementos recorrentes a relevancia dos monumentos e lugares emblemáticos, as lendas e tradicións galegas e os símbolos empregados pola autora.
Citado por

Detalles do artigo

Citas

AGRELO, E., MOCIÑO, I. e ROIG RECHOU, B.-A. (2012). “Manuel María y la construcción de la identidad a partir de su obra infantil y juvenil”. En Rodríguez, B.e Reis da Silva, S. (Eds.). Literatura Infantil y Juvenil e Identidades / Literatura para a Infância e Juventude e Identidades (pp. 13-28). Vigo / Braga: ANILIJ. Asociación Nacional de Investigación en Literatura Infantil y Juvenil / ELOS. Asociación Galego-Portuguesa de Investigación en Literatura Infantil e X/Juvenil / Centro de Investigação em Estudos da Criança (Instituto de Educação-Universidade do Minho). Consultado o 23 de xuño de 2017, http://anilij.es/#service e http://anilij.es/web2017/

CID, X. (2006). “De Harry Potter á carteira de Baíña. É Harry Potter unha obra clave de literatura infantil e xuvenil galega?”. En Luna Alonso, A. e Montero Küpper, S. (Eds.). Tradución e Política editorial de Literatura infantil e xuvenil (pp. 215-222). Vigo: Universidade de Vigo.

EVEN-ZOHAR, I. (1993). “A función da literatura na creación das nacións de Europa”. Grial, XXXI/120, 441-458.

EVEN-ZOHAR, I. (1994). “La función de la literatura en la creación de las naciones de Europa”. En Villanueva, D. (Comp.). Avances en Teoría de la Literatura: Estética de la Recepción, Pragmática, Teoría Empírica y Teoría de los Polisistemas (pp. 357-377). Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela.

EVEN-ZOHAR, I. (1999). “Planificación de la cultura y mercado”. En Iglesias Santos, M. (Trad.). Teoría de los Polisistemas: estudio introductorio, compilación de textos y bibliografía (pp. 71-96). Madrid: Arco/Libros. Consultado o 20 de xuño de 2017, http://www.tau.ac.il/~itamarez/works/papers/trabajos/index.html

FERNÁNDEZ, M., MACEDO, A. C., MOCIÑO, I. e RAMOS, A. M. (Coords.) (2015), De como a Literatura para a Infância e a Juventude «é chamada à guerra». Reflexões sobre os conflitos bélicos na Galiza e em Portugal /De como a Literatura para a Infancia e a Xuventude «é chamada á guerra». Reflexións sobre os conflitos bélicos en Galicia e Portugal. Porto: Tropelias & Companhia / inED (Centro de Investigação e Inovação em Educação)- ESE-IP Porto.

FERREIRA DA SILVA, V. R. (2011). “Dragal. A herdanza do dragón, de Elena Gallego Abad”. Malasartes. Cadernos de Literatura para a Infância e a Juventude, 21-22, 114-115.

FIGUEROA, A. (1988). Diglosia e texto. Vigo: Edicións Xerais de Galicia.

FIGUEROA, A. (2001). Nación, literatura, identidade. Comunicación literaria e campos sociais en Galicia. Vigo: Edicións Xerais de Galicia.

GALLEGO, E. (2010). A herdanza do dragón, finalista do Premio Fundación Caixa Galicia 2009 e Premio Frei Martín Sarmiento 2010. Vigo: Edicións Xerais de Galicia.

GALLEGO, E. (2011). A metamorfose do dragón. Vigo: Edicións Xerais de Galicia.

GALLEGO, E. (2012). A fraternidade do dragón. Vigo: Edicións Xerais de Galicia.

GALLEGO, E. (2015). A estirpe do dragón. Vigo: Edicións Xerais de Galicia.

GARCÍA PADRINO, J. (1998). “Vuelve la polémica: ¿existe la literatura… juvenil?”. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 31, 101-110.

GENTILI, G. (2010). “O mundo imaxinario de ‘O renacemento de Dragal”. En Roig Rechou, B-A e Mociño González, I. (Coords.) (2015). Libros galegos de onte e hoxe para a nenez e a mocidade (pp. 31-32). Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela, Servizo de Publicacións e Intercambio Científico / Instituto de Ciencias da Educación.

GONZÁLEZ PÉREZ, C. (1993). A Coca e o mito do dragón. Vigo: Ir Indo.

MOCIÑO-GONZÁLEZ, I. (2011). “Xaquín Marín e a Reivindicação da Identidade Galega a partir da Banda Deseñada”. En Azevedo, F., Mesquita, A., Balça, A. e Reis da Silva, S. (Coords.). Globalização na Literatura Infantil. Vozes, Rostos e Imagens (pp. 185-213). Raleigh N.C. (Estados Unidos): Lulu Entreprises.

MOCIÑO-GONZÁLEZ, I. (2012). “A saga do dragón Dragal e os inimigos da memoria”. En Roig Rechou, B-A e Mociño González, I. (Coords.) (2015). Libros galegos de onte e hoxe para a nenez e a mocidade (pp. 91-92). Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela, Servizo de Publicacións e Intercambio Científico / Instituto de Ciencias da Educación.

MOCIÑO-GONZÁLEZ, I. (2015a). “Literatura Infantil y Juvenil gallega: la importación de traducciones”. En Luna, A., Fernández, A., Galanes, I. e Montero, S. (Eds.). Literaturas extranjeras y desarrollo cultural. Hacia un cambio de paradigma en la traducción literaria gallega (pp. 105-126). Frankfurt: Peter Lang.

MOCIÑO-GONZÁLEZ, I. (2015b). “La (re)construcción de la identidad en la narrativa juvenil gallega. Entre la épica y la memoria histórica”. Tropelías. Revista de Teoría de la Literatura y Literatura comparada, 23, Dossier: Herencia, presencia y futuro de la literatura europea: infancia e identidad (Coord. Elvira Luengo Gascón), 118-133. Consultado o 20 de xuño de 2017, https://papiro.unizar.es/ojs/index.php/tropelias/article/view/1001

OITTINEN, R. e ROIG RECHOU, B-A. (Coords.) (2016), A Grey Background in Children’s Literature: Death, Shipwreck, War, and Disasters/ Literatura infantil y juvenil con fondo gris: muerte, naufragios, guerras, y desastres. München: Iudicium.

ROIG RECHOU, B-A. (2005). “Literatura infantil e xuvenil en Galicia: dos inicios á consolidación”. En Lluch, G. e Roig Rechou, B. A. (Coords.). Para entenderte mellor. As literaturas infantís e xuvenís do marco ibérico. Boletín Galego de Literatura, 32 (pp. 141-167). Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións da Universidade de Santiago de Compostela. Consultado o 20 de xuño de 2017, https://minerva.usc.es/xmlui/handle/10347/2056

ROIG RECHOU, B-A. (2008). La Literatura Infantil y Juvenil Gallega en el siglo XXI. Seis llaves para entenderla mejor/ A Literatura Infantil e Xuvenil Galega no século XXI. Seis chaves para entendela mellor. Madrid / Santiago de Compostela: Asociación Española de Amigos del Libro Infantil y Juvenil / Xunta de Galicia.

ROIG RECHOU, B-A. (Coord.) (2015). Historia da Literatura Infantil e Xuvenil galega. Vigo: Edicións Xerais de Galicia.

ROIG RECHOU, B-A. (Coord.) (1996-2016). Informe de Literatura. Santiago de Compostela: Xunta de Galicia / Centro Ramón Piñeiro para a Investigación en Humanidades. Consultado o 20 de xuño de 2017, http://www.cirp.gal/rec2/informes/

ROIG RECHOU, B-A., LUCAS DOMÍNGUEZ, P. e SOTO LÓPEZ, I. (Coords.) (2008). A guerra civil española na narrativa infantil e xuvenil. Vigo: Edicións Xerais de Galicia. Consultado o 20 de xuño de 2017, http://www.cervantesvirtual.com/obra/a-guerra-civil-espanola-na-narrativa-infantil-e-xuvenil/

ROIG RECHOU, B-A., AGRELO COSTAS, E., NEIRA RODRÍGUEZ, M., MOCIÑO GONZÁLEZ, I. e VÁZQUEZ GARCÍA, C. (2009). “A memoria histórica a través da Literatura Infantil e Xuvenil en galego”. En Ramos, A. M., Gomes, J. A. e Reis da Silva, S. (Coords.). A Memória nos Livros: História e histórias (pp. 55-72). Porto: Deriva Editores.

ROIG RECHOU, B-A., RUZICKA KENFEL, V. e RAMOS, A. M. (Coords.) (2012). La Guerra civil española en la narrativa infantil y juvenil (1936-2008). Porto / Santiago de Compostela: Tropelias & Companhia / Servizo de Publicacións e Intercambio Científico da Universidade de Santiago de Compostela.

ROIG RECHOU, B-A. e RUZICKA KENFEL, V. (Coords.) (2013). The Representations of the Spanish Civil War in European Children’s Literature. Frankfurt: Peter Lang.

ROIG RECHOU, B-A. e MOCIÑO GONZÁLEZ, I. (Coords.) (2015). Libros galegos de onte e hoxe para a nenez e a mocidade. Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela, Servizo de Publicacións e Intercambio Científico / Instituto de Ciencias da Educación.

ROIG RECHOU, B-A., SOTO LÓPEZ, I. e NEIRA RODRÍGUEZ, M. (Coords.) (2016). Reflexos das dúas guerras mundiais na LIX. Vigo / Santiago de Compostela: Edicións Xerais de Galicia / Red Temática LIJMI / Centro Ramón Piñeiro para a Investigación en Humanidades.

SOTOMAYOR SÁEZ, M. V. (2001). “Literatura en serie”. En Cerrillo, P. e García Padrino, J. (Eds.). La literatura infantil en el siglo XXI (pp. 41-65). Cuenca: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha.

TARRÍO VARELA, A. (1994). Literatura galega: Aportacións a unha Historia crítica. Vigo: Edicións Xerais de Galicia.

THIESSE, A. M. (1999). La Création des identités nacionales. Europe XVIII-XX siècle. París: Éditions du Seuil. Consultado o 20 de xuño de 2017, https://doi.org/10.14375/NP.9782020342476