Contido principal do artigo

Esperanza Guisán
University of Santiago de Compostela
España
Biografía
Vol 20 No 1 (2015): SIEU 2014 TERCER SEMINARIO INTERNACIONAL 26-27 JUNIO 2014 (PRIMERA PARTE), SIEU 2014 SEMINARIO INTERNACIONAL 26-27 JUNIO 2014 UNIVERSIDAD DE SANTIAGO DE COMPOSTELA, ESPAÑA, páxinas 13-25
DOI https://doi.org/10.15304/t.20.1.2623
Recibido: 27-06-2015 Aceptado: 27-06-2015 Publicado: 27-06-2015
Copyright Como citar

Resumo

En primeiro lugar, quero agradecer ao Profesor Rosen o seu profundo e esclarecedor estudo sobre a Filosofía de Stuart Mill. Ao meu modo de ver, unha das contribucións máis importantes do autor é a súa afirmación de que Mill non era soamente un moralista social senón que era ante todo un filósofo e un lóxico. En moitos sentidos, Rosen esta en o certo. Mill non era un filósofo moral, ou polo menos non era só un filósofo moral. Con todo, preocupáballe a parte da filosofía que se ocupa da moralidade e defendía de forma entusiasta o benestar tanto como o desenvolvemento individual e social.


Como dicimos, Mill non era unicamente un filósofo moral, porque en moitos casos anticipouse á metafísica contemporánea, mostrando que os principios de ética normativa podían ser defendidos de maneira que o intelecto humano axudase a comprendelos. Con todo, debería engadirse que Mill foi, no entanto, un moralista reformador e un defensor da educación moral. Creo que non esaxerado afirmar que Mill usou a lóxica e o razoamento como formas de promover o desenvolvemento intelectual e moral de todos os seres humanos, o cal é necesario para o perfeccionamento individual do benestar e a harmonía social. Lendo a Mill coidadosamente descóbrese que todo o seu razoamento e uso dos sentidos está dirixido a profundar sobre o benestar de todos os membros da humanidade, recomendando os praceres máis altos (máis desenvolvidos). Ser un filósofo moral non é, así, e como parece suxerir Fred Rosen no seu brillante traballo, un obstáculo para que Mill sexa un defensor da revolución moral da sociedade, é dicir, da transformación da vida humana.


Así pois, aínda que admiro profundamente a contribución do Profesor Rosen ao estudo de Mill, mostrarei os meus desacordos con ela cunha certa extensión, e resumirei finalmente os principais puntos de converxencia entre o estudo de Rosen e o meu propio punto de vista sobre o pensamento de John Stuart Mill.

DOI http://dx.doi.org/10.15304/t.20.1.2623

Citado por

Detalles do artigo