Mill como filósofo moral (Algúns comentarios sobre o Mill de Fredrick Rosen)
Contido principal do artigo
Resumo
En primeiro lugar, quero agradecer ao Profesor Rosen o seu profundo e esclarecedor estudo sobre a Filosofía de Stuart Mill. Ao meu modo de ver, unha das contribucións máis importantes do autor é a súa afirmación de que Mill non era soamente un moralista social senón que era ante todo un filósofo e un lóxico. En moitos sentidos, Rosen esta en o certo. Mill non era un filósofo moral, ou polo menos non era só un filósofo moral. Con todo, preocupáballe a parte da filosofía que se ocupa da moralidade e defendía de forma entusiasta o benestar tanto como o desenvolvemento individual e social.
Como dicimos, Mill non era unicamente un filósofo moral, porque en moitos casos anticipouse á metafísica contemporánea, mostrando que os principios de ética normativa podían ser defendidos de maneira que o intelecto humano axudase a comprendelos. Con todo, debería engadirse que Mill foi, no entanto, un moralista reformador e un defensor da educación moral. Creo que non esaxerado afirmar que Mill usou a lóxica e o razoamento como formas de promover o desenvolvemento intelectual e moral de todos os seres humanos, o cal é necesario para o perfeccionamento individual do benestar e a harmonía social. Lendo a Mill coidadosamente descóbrese que todo o seu razoamento e uso dos sentidos está dirixido a profundar sobre o benestar de todos os membros da humanidade, recomendando os praceres máis altos (máis desenvolvidos). Ser un filósofo moral non é, así, e como parece suxerir Fred Rosen no seu brillante traballo, un obstáculo para que Mill sexa un defensor da revolución moral da sociedade, é dicir, da transformación da vida humana.
Así pois, aínda que admiro profundamente a contribución do Profesor Rosen ao estudo de Mill, mostrarei os meus desacordos con ela cunha certa extensión, e resumirei finalmente os principais puntos de converxencia entre o estudo de Rosen e o meu propio punto de vista sobre o pensamento de John Stuart Mill.
DOI http://dx.doi.org/10.15304/t.20.1.2623
Palabras chave
Detalles do artigo
Artigos máis lidos do mesmo autor/a(s)
- Esperanza Guisán, A FAVOR DE LA SISTEMATIZACIÓN EN ÉTICA (UNA RÉPLICA A JAMES GRIFFIN) , Télos: Vol 1 No 1 (1992)
- Esperanza Guisán, Las personas en serio (Los derechos humanos y el Bienestar) , Télos: Vol 5 No 1 (1996): La polémica entre John Harsanyi y Amartya Sen.
- Esperanza Guisán, Un relato personal. , Télos: Vol 17 No 2 (2010): Homenaje Internacional a Esperanza Guisán (Volumen I)
- Esperanza Guisán, Presentación , Télos: Vol 1 No 3 (1992): 500 Quinto Centenario del Descubrimiento de América
- Esperanza Guisán, Nicolás María López Calera, Carmen Verde Diego, Manuel Segura Ortega, Joaquín Rodríguez Toubes-Muñiz, Recensiones. , Télos: Vol 1 No 3 (1992): 500 Quinto Centenario del Descubrimiento de América