Contido principal do artigo

Fernando Fraga de Azevedo
Universidade do Minho, Instituto de Educação Departamento de Estudos Integrados de Literacia, Didáctica e Supervisão
Portugal
https://orcid.org/0000-0002-7373-705X
No 62 (2024), Estudos
DOI https://doi.org/10.15304/bgl.62.9818
Recibido: 27-03-2024 Aceptado: 13-11-2024 Publicado: 26-12-2024
Imaxes
Copyright Como citar Artigos máis lidos do mesmo autor/a(s) Citado por

Resumo

Esta investigación explora a representación visual da iconografía da Revolución dos Caraveis en portadas de obras de literatura para a infancia e a xuventude publicadas en datas conmemorativas, analizando a súa evolución e impacto na percepción e valores asociados á Revolución. A investigación responde a unha fenda identificada na revisión da literatura: a escasa existencia de estudos dedicados exclusivamente á análise e interpretación visual de portadas de literatura para a infancia e a xuventude. O obxectivo xeral deste estudo é coñecer e comprender os elementos iconográficos que remiten á Revolución dos Caraveis nas portadas de obras de literatura para a infancia e a xuventude. A metodoloxía seguida é cualitativa, de natureza observacional, centrada na análise visual e interpretativa das portadas das obras referidas. Os resultados do estudo evidencian que á medida que aumenta a distancia respecto ao acontecemento histórico, os símbolos da Revolución tenden a ser presentados de maneira máis sinxela, permanecendo, con todo, certos valores considerados fundacionais: a liberdade, a alegría, a democracia. Créese que a recepción destes textos polas xeracións máis novas axudaralles a aprender sobre o valor da liberdade, tanto en sentido literal como metafórico, e sobre como a organización visual pode transmitir mensaxes poderosas.