Contido principal do artigo

Miguel Alcalde Silveira
Universidade de Santiago de Compostela
España
https://orcid.org/0000-0002-6878-7706
No 61 (2023), Notas
DOI https://doi.org/10.15304/bgl.61.9072
Recibido: 07-03-2023 Aceptado: 15-10-2023 Publicado: 20-12-2023
Copyright Como citar

Resumo

A poesía de Antón Lopo supuxo unha proposta totalmente rompedora no panorama literario galego dos anos 80, grazas ás súas intencións de subverter as normas estabelecidas pola sociedade en canto a xénero, sexualidade ou identidade, así como sobre o que se pode ou non expresar na propia poesía. A crítica recibida até a actualidade tentou interpretar as súas palabras e dar explicación aos seus contidos, mais podemos recoñecer claras faltas de ferramentas de análise en canto a comprensión do feito queer debido á novidade que este tipo de obras significan no seu campo literario. Debido a isto, cremos conveniente abrir un novo camiño de posibilidades para a (re)interpretación da obra do monfortino. Ademais, recoñecemos de gran utilidade para este traballo acudir aos postulados da ecocrítica e máis á comparación coa poeta trans e canaria Roberta Marrero, pois ambos poden arroxar luz sobre algúns recursos de xogos identitarios que teremos en conta na nosa análise.

Citado por

Detalles do artigo

Citas

Butler, J. (2007). El género en disputa. [M. A. Muñoz, Trad.]. Paidós.

Casanova, P. (2005). Literature as a World. New Left Review, 31, 71-90.

Cochón Otero, I. (2000). A poesía de fin de milenio: O reaxuste dos anos noventa. En A. Tarrío Varela (Coord.), Galicia Literatura (vol. 33) (pp. 364-417). Hércules de Ediciones.

Continta Me Tienes (s.d.). La Editorial. https://contintametienes.com/la-editorial-2/

Cordal, X. (1999). Pronomes, de Antón Lopo. Festa da palabra silenciada, 15, 100-101.

Crisp, Q. (1968). The Naked Civil Servant. Jonathan Cape.

Filgueiras Fachal, P. (2011). De nómades e sedentarios. Desexo e identidade na poesía de Antón Lopo. Boletín Galego de Literatura, 45, 175-195.

Flick (10 de outubro de 2011). Se cumplen veinte años de la muerte de Sonia, la mujer transexual asesinada en Barcelona por un grupo de ultraderechistas. Dos Manzanas. https://acortar.link/aNDCaT

González Fernández, H (1999-2000). Tres argumentos para di/versificar as identidades de xénero: Arden, Pronomes e Lob*s. Lectora: Revista de Dones i Textualitat, 5-6, 89-95.

Kobabe, M. (2022). Género queer. Una autobiografía. Editorial Astronave.

López Penedo, S. (2008). El laberinto queer. La identidad en tiempos del neoliberalismo. Egales.

Lopo, A. (1988). Sucios e desexados. Sotelo Blanco.

Lopo, A. (1998). Pronomes. Espiral Maior.

Marrero, R. (2016). Bebé verde: infancia, transexualidad y héroes del pop. Lunwerg Editores.

Marrero, R. (2020). Poema Flor. En L. Platero (Coord.), (h)amor6 trans, (pp. 81-82). Continta Me Tienes.

Marrero, R. (2022). Todo era por ser fuego. Poemas de chulos, trans y travestis. Continta Me Tienes.

Marrero, R. [Laie] (28 de abril de 2022). Entrevista de Rubén Serrano. #enprivat con Roberta Marrero y Rubén Serrano en Laie CCCB [Arquivo de vídeo]. YouTube. https://youtu.be/2FILxxhxiEg

McGovern, T. (2006). Expressing Desire, Expressing Death: Antón Lopo’s Pronomes and Queer Galician Poetry. Journal of Spanish Cultural Studies, 7(2), 135-153. https://doi.org/10.1080/14636200600811110

Mora, V. (2022). Prólogo: La voz poética y el yo intruso, o la luz de nuestro mundo. En R. Marrero, Todo era por ser fuego. Poemas de chulos, trans y travestis (pp. 9-16). Continta Me Tienes.

Romaní, A. (1998). Arden. Espiral Maior.

Spivak, G. C. (2009). ¿Pueden hablar los subalternos? (M. Asensi Pérez, Trad.). Museu d'Art Contemporani de Barcelona.