Contido principal do artigo

José L. Tasset
Universidade da Coruña
España
Biografía
Vol 18 No 1-2 (2011): Homenaje Internacional a Esperanza Guisán (Volumen II), Sección Monográfica: Homenaje a Esperanza Guisán 2010-2012 (Parte 2), páxinas 153-195
Recibido: 26-11-2012 Aceptado: 16-09-2013 Publicado: 15-11-2013
Copyright Como citar

Resumo

Hai boas razóns morais para apoiar a eutanasia e esas razóns son fundamentalmente dunha raíz "utilitarista". Hai poucas razóns morais para opoñerse a eutanasia no seu sentido estrito e estes son claramente superados polos motivos aducidos dun punto de vista utilitarista. Estas boas razóns teleológicas e consecuencialistas foron orixinalmente presentadas por David Hume na seu breve e brillante ensaio "Do suicidio" (1757), a verdadeira orixe da actual Bioética. Os argumentos de Hume foron ampliados no seu alcance por algúns utilitaristas contemporáneos, especialmente por Peter Singer. Tanto os argumentos clásicos de Hume como os máis modernos de Singer (e algúns outros utilitaristas contemporáneos) son avaliados aquí, sostendo a conclusión de que, independentemente das críticas específicas e significativas diferenzas internas entre os distintos tipos de utilitaristas, con todo, a postura ética utilitarista é un soporte forte e sólido para a defensa da "boa morte voluntaria" como un dereito individual (en realidade, un interese lexítimo que esixe protección legal) co carácter dominante sobre outros dereitos ou intereses, tanto individual como colectivamente.

Detalles do artigo