Este traballo aborda os determinantes da inserción laboral dos graduados en educación superior, utilizando un modelo de regresión loxística para identificar variables explicativas relacionadas con características socio-demográficas, de traxectoria académica e institucionais. A análise empírica baséase nun cuestionario anónimo en liña aplicado a un conxunto de graduados, de 2014 a 2019, en institucións portuguesas. Analizáronse arredor de cincocentas observacións. Aínda que os límites entre as universidades e as escolas politécnicas son menos obvios hoxe en día, aínda existen algunhas diferenzas entre os dous subsistemas de educación superior con respecto á adecuación do emprego á educación. As principais diferenzas están relacionadas co campo de estudo, o xénero e a necesidade de desprazarse a un distrito diferente do domicilio familiar para estudar e traballar. Tamén se atopan factores que melloran a probabilidade de adecuación educación-emprego, comúns a ambos os subsistemas, como son i) ter estudado "ciencias sociais, comercio e dereito" e "enxeñería, fabricación e construción", ii) obtido boas notas finais, e iii) ter participado en actividades extracurriculares de formación complementaria.