Este traballo céntrase na relación entre a densidade rexional de empresas e o crecemento das empresas da industria téxtil e da confección portuguesa para investigar como inflúe a súa agrupación xeográfica no devandito crecemento. A pesar da concentración desta industria na rexión Norte de Portugal en só catro polos, os nosos resultados mostran que a localización das empresas no clúster non é relevante para o crecemento cando se considera a industria no seu conxunto. Con todo, a análise desagregado mostra que a industria da confección si presenta tanto externalidades de localización como efecto de localización cruzada, mentres que a fabricación téxtil non presenta ningún dos dous. Ademais, os nosos datos empíricos revelan que o crecemento das empresas situadas no clúster está positivamente correlacionado co financiamento externo. Este resultado suxire que a localización se converte nun sinal de solvencia para as empresas e, en concreto, isto podería axudar a explicar por que as empresas de fabricación téxtil localízanse no clúster. Estes resultados son relevantes para os empresarios e os responsables políticos portugueses, xa que pon en perigo a asignación óptima dos escasos recursos no clúster téxtil portugués.
Este traballo aborda os determinantes da inserción laboral dos graduados en educación superior, utilizando un modelo de regresión loxística para identificar variables explicativas relacionadas con características socio-demográficas, de traxectoria académica e institucionais. A análise empírica baséase nun cuestionario anónimo en liña aplicado a un conxunto de graduados, de 2014 a 2019, en institucións portuguesas. Analizáronse arredor de cincocentas observacións. Aínda que os límites entre as universidades e as escolas politécnicas son menos obvios hoxe en día, aínda existen algunhas diferenzas entre os dous subsistemas de educación superior con respecto á adecuación do emprego á educación. As principais diferenzas están relacionadas co campo de estudo, o xénero e a necesidade de desprazarse a un distrito diferente do domicilio familiar para estudar e traballar. Tamén se atopan factores que melloran a probabilidade de adecuación educación-emprego, comúns a ambos os subsistemas, como son i) ter estudado "ciencias sociais, comercio e dereito" e "enxeñería, fabricación e construción", ii) obtido boas notas finais, e iii) ter participado en actividades extracurriculares de formación complementaria.
Os mecanismos de asignación en uso nos mercados de médicos internistas herdaron da teoría do emparellamento, da cal presentamos unha breve introdución, propiedades normativas atractivas; en particular permiten prover un maior benestar aos médicos e aplicar asignacións de internos a hospitais estables. Contrastamos as vantaxes e desvantaxes teóricas dun mercado centralizado respecto dun descentralizado, baixo a óptica da propiedade de emparellamento por tipos similares.
Este manuscrito contribúe á literatura sobre a cooperación de empresas con universidades e Knowledge Intensive Business Services (KIBS) enmarcando a análise segundo a literatura sobre efectos causais, comparando o efecto de cada un dos axentes e explorando qué empresas se benefician máis da cooperación cun socio específico. Os resultados mostraron que o efecto axustado polo sesgo provoca ao redor dun 27-30% de aumento das vendas de novos produtos para ambos os tipos de socios. Unha vez utilizadas as covariables e os efectos fixos, considérase pouco probable que este efecto sexa debido a factores inobservables que varían co tempo. Ademais, temos mostrado que as empresas que máis se benefician da cooperación coas universidades son diferentes das que máis se benefician da cooperación cos KIBS.
Este estudo aplica o marco teórico denominado “value get, value give” para explicar como os programas de lealdade gamificados xeran valor para as empresas. Proponse un modelo que foi contrastado e cuxo obxectivo é analizar se o valor percibido ofrecido por un programa de lealdade gamificado xera suficiente satisfacción nos clientes e se, posteriormente, esta satisfacción tradúcese en comportamentos de compromiso que engaden valor ás empresas. Analizáronse datos de 134 usuarios activos do programa de lealdade gamificado “Más Renfe”, pertencente a Renfe, líder español en transporte ferroviario de pasaxeiros e mercadorías, utilizando a metodoloxía de ecuacións estruturais de mínimos cadrados parciais. Os resultados mostran que o valor hedónico e o valor financeiro incrementan a satisfacción do usuario, mentres que o de trato preferente e a personalización non o fan. Ademais, unha maior satisfacción cos programas de lealdade gamificados facilita os comportamentos de compromiso dos clientes. Este estudo contribúe á literatura existente ao proporcionar evidencia empírica sobre a efectividade dos programas de lealdade gamificados para promover comportamentos de compromiso que xeran valor para as empresas.
A regresión demográfica que afecta a Galicia intégrase, con algunha singularidade, nun cadro máis xeral con consecuencias económicas e sociais diversas. Entre elas, potencialmente, unha maior presión sobre as finanzas locais. Estudamos a situación por grupos de concellos, diferenciados en función da dinámica demográfica, nos exercicios 2001, 2010 e 2019. Os resultados sorprenden: o gasto por habitante presenta un crecemento superior alí onde a regresión demográfica é máis intensa, e acaba sendo substancialmente máis alto tanto nos gastos correntes como de capital e en practicamente todas as funcións. E non só pola evolución das transferencias, tamén pola converxencia moi intensa nos ingresos tributarios, sobre todo impositivos, o que parece indicar un cambio na cultura fiscal tradicional. Os concellos con regresión demográfica presentan mellores resultados e foron capaces de superar as dificultades establecendo maiores niveis de presión fiscal.
Este traballo de investigación pretende identificar a relación entre os elementos da Teoría Unificada de Aceptación e Uso da Tecnoloxía (UTAUT), a intención conductual de uso da tecnoloxía e o consumo real da mesma entre usuarios do sector bancario colombiano. Utilizouse unha análise factorial e un modelo de ecuacións estruturais para analizar o impacto da expectativa de desempeño, a expectativa de esforzo, a influencia social e as condicións facilitadoras sobre a intención conductual e o consumo real de tecnoloxía nunha mostra de 556 consumidores do sector bancario colombiano. Os resultados suxiren que a expectativa de esforzo e as condicións facilitadoras predín a intención de comportamento e o consumo real de tecnoloxía na poboación estudada, mentres que a influencia social e a expectativa de desempeño non o fan. En conclusión, recoméndase ás entidades financeiras entender o comportamento do consumidor para manter relacións relevantes, competitivas e rendibles cos seus clientes nunha contorna financeira dinámica.
Baseándose na teoría da Vantaxe-Recursos (teoría R-A), este estudo tenta desenvolver un marco sólido para a maniobrabilidade do márketing (MM) que podería utilizarse como medio para optimizar o papel da orientación empresarial (EO) e mellorar o desempeño do márketing (MP). Este estudo desenvolve a MM nun esforzo por mellorar o MP dos salóns de peiteado madureses, clasificados como pequenas e medianas empresas (PEMES), en Central Java, Indonesia. Ademais, a MM reforza a influencia do valor de encontro do servizo (SEV) e a vantaxe de penetración no mercado (MPA) nos MP. En consecuencia, a MM podería axudar ás PEMES para aplicar o SEV e o MPA, o que melloraría os MP. Este estudo afonda na aplicación da teoría R-A verificando que a xestión da MM mellora os MP grazas á súa capacidade para aliñar o EO, o SEV e a MPA.