A Revista Galega de Economía/Galician Journal of Economics (RGE/GJE) é unha revista semestral fundada en 1992 e promovida pola Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais da Universidade de Santiago de Compostela.

O seu obxectivo é fomentar a investigación académica publicando artigos orixinais que cumpran os máis altos estándares analíticos e proporcionen novas ideas que contribúan e difundan o coñecemento económico e empresarial. A RGE/GJE é unha revista internacional de acceso aberto revisada por pares. Os artigos publicados están relacionados con especialidades nos campos da Economía e a Empresa (comercialización e investigación de mercados, economía aplicada, economía financeira e contabilidade, economía, socioloxía e política agraria, fundamentos da análise económica, historia e institucións económicas, organización de empresas e economía cuantitativa); estando aberto tamén a outros campos, sempre e cando contribúa significativamente a tratar problemas da economía e xestión empresarial. O público obxectivo está constituído por académicos, investigadores, profesionais, executivos do mundo empresarial e xestores públicos.

A RGE/GJE ten o Selo de Calidade da FECYT aparece indexada en SCOPUS, ESCI, Dialnet, InDICEs-CSIC, IDEAS-RePEc, REDALYC, REDIB, DOAJ, e ERIH PLUS, entre outras. Tamén aparece recollida polas ferramentas de avaliación da calidade editorial como MIAR, Latindex ou CIRC.

O portal dixital da RGE/GJE publícase en galego, portugués, español e inglés. As linguas de publicación son o galego, español, portugués e inglés.

Journal Impact Factor e Renovación Selo FECYT

2024-06-27

Comprácenos anunciar que a Revista Galega de Economía/Galician Journal of Economics obtivo por primeira vez Journal Impact Factor (JIF) de Clarivate (edición de 2023) na categoría “Economics”. Asemade, temos renovado o Selo á Calidade Editorial FECYT grazas aos bos resultados obtidos pola revista en canto á calidade das publicacións. Estas boas novas axudan a aumentar o impacto e a visibilidade dos artigos publicados na Revista, cos beneficios que isto implica para os autores.

Este logro non tería sido posible sen as contribución realizadas polos autores, revisores e editores. Por iso, desexamos expresar o noso máis sincero agradecemento por ternos axudado a alcanzar este fito.

Call for papers. Avanzando no Comportamento Proambiental: Desde o Lugar de Traballo até as Accións do Consumidor

2024-05-30

Prezados/as colegas:

Na actualidade, alcanzar a sustentabilidade medioambiental é un dos retos máis relevantes para a sociedade. Os comportamentos das empresas e os consumidores poden desempeñar un papel crave para mellorar a sustentabilidade medioambiental global. Por exemplo, as empresas poden deseñar e aplicar prácticas medioambientais dirixidas a reducir o consumo de enerxía e recursos ou animar aos empregados a realizar un comportamento que contribúa a que as organizacións sexan máis ecolóxicas.

Ademais, é necesario coñecer mellor as repercusións medioambientais de determinados bens e servizos, entendendo tamén a percepción que teñen os consumidores dos produtos ecolóxicos e as súas motivacións para levar a cabo comportamentos respectuosos co medio ambiente.

Gustaríanos convidarvos a realizar contribucións a un Número Especial da Revista Galega de Economía/Galician Journal of Economics dedicado á análise do comportamento proambiental no traballo e dos consumidores.

Os temas potenciais inclúen, pero non se limitan a:

  • Iniciativas ecolóxicas no lugar de traballo e compromiso dos empregados.
  • Actitudes e comportamentos dos empregados cara aos comportamentos proambientais.
  • O papel do liderado no fomento de comportamentos proambientais no traballo.
  • Estratexias para reducir as materias primas, os residuos e mellorar a eficiencia enerxética no lugar de traballo.
  • Fomento do transporte ecolóxico para ir ao traballo.
  • Compra ecolóxica, envasado ecolóxico e xestión ecolóxica da cadea de subministración.
  • Prácticas ecolóxicas de xestión dos recursos humanos.
  • Percepcións e actitudes dos consumidores cara aos produtos ecolóxicos.
  • Estratexias de marketing ecolóxico e comportamento do consumidor.
  • Etiquetaxe ecolóxica e comportamento do consumidor.
  • Factores que inflúen nas decisións de compra ecolóxicas.

Prazo para o envio de orixinais:

Os traballos enviados deben ser orixinais. Todas as propostas someteranse a unha revisión anónima dobre cego para garantir a alta calidade científica e a pertinencia do tema. O número especial estará aberto á presentación de traballos a partir do 1 de xuño de 2024. Aceptaranse novos manuscritos até o 31 de decembro de 2024. Os artigos aceptados publicaranse on-line aproximadamente un mes despois da súa aceptación.

Editoras/es convidadas/os:

Dra. Paula Álvarez González (p.alvarez.gonzalez@usc.es, Universidade de Santiago de Compostela, España)

Dra. María Jesús López Miguéns (chusl@uvigo.es, Universidade de Vigo, España)

Dra. Sandra Castro González (sandra.castro@usc.es, Universidade de Santiago de Compostela, España)

Dr. Pascal Paillé (pascal.paille@neoma-bs.fr, NEOMA Business School, Francia)

Máis Novas...

A densidade rexional de empresas e o crecemento das empresas da industria téxtil e da confección portuguesa

  • Rolando Vaz
Publicado 16-05-2024

Este traballo céntrase na relación entre a densidade rexional de empresas e o crecemento das empresas da industria téxtil e da confección portuguesa para investigar como inflúe a súa agrupación xeográfica no devandito crecemento. A pesar da concentración desta industria na rexión Norte de Portugal en só catro polos, os nosos resultados mostran que a localización das empresas no clúster non é relevante para o crecemento cando se considera a industria no seu conxunto. Con todo, a análise desagregado mostra que a industria da confección si presenta tanto externalidades de localización como efecto de localización cruzada, mentres que a fabricación téxtil non presenta ningún dos dous. Ademais, os nosos datos empíricos revelan que o crecemento das empresas situadas no clúster está positivamente correlacionado co financiamento externo. Este resultado suxire que a localización se converte nun sinal de solvencia para as empresas e, en concreto, isto podería axudar a explicar por que as empresas de fabricación téxtil localízanse no clúster. Estes resultados son relevantes para os empresarios e os responsables políticos portugueses, xa que pon en perigo a asignación óptima dos escasos recursos no clúster téxtil portugués.

Factores determinantes da adecuación entre formación e emprego dos licenciados portugueses

  • Daniela Olo
  • Leonida Correia
  • Conceição Rego
  • João Rebelo
Publicado 14-06-2024

Este traballo aborda os determinantes da inserción laboral dos graduados en educación superior, utilizando un modelo de regresión loxística para identificar variables explicativas relacionadas con características socio-demográficas, de traxectoria académica e institucionais. A análise empírica baséase nun cuestionario anónimo en liña aplicado a un conxunto de graduados, de 2014 a 2019, en institucións portuguesas. Analizáronse arredor de cincocentas observacións. Aínda que os límites entre as universidades e as escolas politécnicas son menos obvios hoxe en día, aínda existen algunhas diferenzas entre os dous subsistemas de educación superior con respecto á adecuación do emprego á educación. As principais diferenzas están relacionadas co campo de estudo, o xénero e a necesidade de desprazarse a un distrito diferente do domicilio familiar para estudar e traballar. Tamén se atopan factores que melloran a probabilidade de adecuación educación-emprego, comúns a ambos os subsistemas, como son i) ter estudado "ciencias sociais, comercio e dereito" e "enxeñería, fabricación e construción", ii) obtido boas notas finais, e iii) ter participado en actividades extracurriculares de formación complementaria.

Mercados vs. mecanismos e os seus impactos sobre os servizos de saúde

  • David Cantala
  • Grisel Ayllón Aragón
Publicado 03-09-2024

Os mecanismos de asignación en uso nos mercados de médicos internistas herdaron da teoría do emparellamento, da cal presentamos unha breve introdución, propiedades normativas atractivas; en particular permiten prover un maior benestar aos médicos e aplicar asignacións de internos a hospitais estables. Contrastamos as vantaxes e desvantaxes teóricas dun mercado centralizado respecto dun descentralizado, baixo a óptica da propiedade de emparellamento por tipos similares.

É importante a cooperación coas universidades e os KIBS? Evidencia de España a nivel de empresa

  • Andrés Barge Gil
  • Carlos Vivas-Augier
Publicado 07-11-2024
Este manuscrito contribúe á literatura sobre a cooperación de empresas con universidades e Knowledge Intensive Business Services (KIBS) enmarcando a análise segundo a literatura sobre efectos causais, comparando o efecto de cada un dos axentes e explorando qué empresas se benefician máis da cooperación cun socio específico. Os resultados mostraron que o efecto axustado polo sesgo provoca ao redor dun 27-30% de aumento das vendas de novos produtos para ambos os tipos de socios. Unha vez utilizadas as covariables e os efectos fixos, considérase pouco probable que este efecto sexa debido a factores inobservables que varían co tempo. Ademais, temos mostrado que as empresas que máis se benefician da cooperación coas universidades son diferentes das que máis se benefician da cooperación cos KIBS.

Fomentando os comportamentos de compromiso dos clientes mediante programas de fidelización gamificados: un estudo desde a perspectiva de “obter valor, dar valor”

  • Sara Catalán
  • Julia Marchan
Publicado 19-09-2024

Este estudo aplica o marco teórico denominado “value get, value give” para explicar como os programas de lealdade gamificados xeran valor para as empresas. Proponse un modelo que foi contrastado e cuxo obxectivo é analizar se o valor percibido ofrecido por un programa de lealdade gamificado xera suficiente satisfacción nos clientes e se, posteriormente, esta satisfacción tradúcese en comportamentos de compromiso que engaden valor ás empresas. Analizáronse datos de 134 usuarios activos do programa de lealdade gamificado “Más Renfe”, pertencente a Renfe, líder español en transporte ferroviario de pasaxeiros e mercadorías, utilizando a metodoloxía de ecuacións estruturais de mínimos cadrados parciais. Os resultados mostran que o valor hedónico e o valor financeiro incrementan a satisfacción do usuario, mentres que o de trato preferente e a personalización non o fan. Ademais, unha maior satisfacción cos programas de lealdade gamificados facilita os comportamentos de compromiso dos clientes. Este estudo contribúe á literatura existente ao proporcionar evidencia empírica sobre a efectividade dos programas de lealdade gamificados para promover comportamentos de compromiso que xeran valor para as empresas.

Aceptación e uso da tecnoloxía: a influencia no consumo no sector bancario colombiano

  • Campo Elías López-Rodríguez
  • Luisa Fernanda Rodríguez-Calderón
Publicado 07-11-2024

Este traballo de investigación pretende identificar a relación entre os elementos da Teoría Unificada de Aceptación e Uso da Tecnoloxía (UTAUT), a intención conductual de uso da tecnoloxía e o consumo real da mesma entre usuarios do sector bancario colombiano. Utilizouse unha análise factorial e un modelo de ecuacións estruturais para analizar o impacto da expectativa de desempeño, a expectativa de esforzo, a influencia social e as condicións facilitadoras sobre a intención conductual e o consumo real de tecnoloxía nunha mostra de 556 consumidores do sector bancario colombiano. Os resultados suxiren que a expectativa de esforzo e as condicións facilitadoras predín a intención de comportamento e o consumo real de tecnoloxía na poboación estudada, mentres que a influencia social e a expectativa de desempeño non o fan. En conclusión, recoméndase ás entidades financeiras entender o comportamento do consumidor para manter relacións relevantes, competitivas e rendibles cos seus clientes nunha contorna financeira dinámica.

Explorando o papel da maniobrabilidade do márketing na vinculación da orientación empresarial e o desempeño do márketing

  • Andi Setiawan
  • I Made Sukresna
Publicado 03-10-2024
Baseándose na teoría da Vantaxe-Recursos (teoría R-A), este estudo tenta desenvolver un marco sólido para a maniobrabilidade do márketing (MM) que podería utilizarse como medio para optimizar o papel da orientación empresarial (EO) e mellorar o desempeño do márketing (MP). Este estudo desenvolve a MM nun esforzo por mellorar o MP dos salóns de peiteado madureses, clasificados como pequenas e medianas empresas (PEMES), en Central Java, Indonesia. Ademais, a MM reforza a influencia do valor de encontro do servizo (SEV) e a vantaxe de penetración no mercado (MPA) nos MP. En consecuencia, a MM podería axudar ás PEMES para aplicar o SEV e o MPA, o que melloraría os MP. Este estudo afonda na aplicación da teoría R-A verificando que a xestión da MM mellora os MP grazas á súa capacidade para aliñar o EO, o SEV e a MPA.

Vol 33 No 2 (2024)

Special Issue. Circular economy, sustainability and degrowth

Publicado: 2024-09-01

Táboa de contidos

Economía circular, sustentabilidade e decrecemento

  • Xavier Vence
  • Ángeles Pereira
  • Blandine Laperche
  • Mario Pansera
Publicado 23-08-2024
Páxinas 1-6

Barreiras á loxística inversa e a economía circular nos acordos da cadea de subministración: un estudo cualitativo en Ecuador

  • Rafael Apolinario Quintana
  • Martha Rodríguez Donoso
  • Carlos Apolinario Quintana
  • Fernando José Zambrano Farías
Publicado 23-08-2024
Páxinas 1-18

Desmaterialización e crise económica, camiños paralelos? Valoracións a partir do estudo do caso da UE-15

  • Pablo Alonso Fernández
  • Rosa María Regueiro Ferreira
  • Xoán Ramón Doldán García
Publicado 14-03-2024
Páxinas 1-20
Ver todos os números