This website uses its own and third party cookies for the correct operation and visualization of the website. If you go on surfing, we will consider you accepting its use.
Many researches have highlighted the language skills of children in their first years of life, about all in the command of their native language and other non-specific languages of their environment. This has led to the emergence of movements in favor of the introduction of new languages at an early age in formal educational systems of the European Union. Spain has not fallen behind in this matter, and has integrated the teaching of a foreign language, English, from three years old (stage of Preschool Education) through the enactment of the Education Bill of 2006. This confirms, in our immediate context, these movements for linguistic proficiency in the early years, given the capabilities that show the subjects with respect to the acquisition of the own language or a foreign one. Our contribution, however, want to go one step further. We propose a series of educational and methodological guidelines for the introduction of the English language from the earliest years of life in those Schools and Centres which cover the first cycle of Preschool Education, if these wish to give an innovative character and distinction to their educational project by offering these teachings.
Al publicar en RELAdEI, el autor cede todos los derechos de explotación de su artículo a la Universidad de Santiago de Compostela, que, con las condiciones y limitaciones dispuestas por la legislación en materia de propiedad intelectual, es la titular del copyright.
Salvo indicación contraria, todos los contenidos se distribuyen bajo una licencia internacional Creative Commons BY-NC-ND 4.0. Cualquier forma de reproducción, distribución, comunicación pública o transformación de esta obra no incluida en la licencia Creative Commons BY-NC-ND 4.0 sólo puede ser realizada con la autorización expresa de los titulares, salvo excepción prevista por la ley. Puede acceder Vde. al texto completo de la licencia en este enlace: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.gl
How to Cite
Barreira Cerqueiras, , E. M. (2018). Teaching English in the first cycle of Early Childhood Education as a practice in educative centres and schools. Proposal for an action model. RELAdEI. Revista Latinoamericana De Educación Infantil, 4(1), 211-243. Retrieved from https://revistas.usc.gal/index.php/reladei/article/view/4867
Eva M. Barreira es investigadora de la Universidad de Santiago de Compostela. Nacida en Las Palmas de Gran Canaria, pronto regresó a Galicia debido a los traslados laborales de sus progenitores. Tras pasar por diversos centros educativos de carácter público y privado, realiza sus estudios de enseñanza secundaria postobligatoria en Caldas de Reis, tras lo cual se traslada a Santiago de Compostela (USC) para cursar la Diplomatura en Educación Social y la Licenciatura en Pedagogía por la misma Universidad. Actualmente posee una beca integrada en el Programa de Formación de Profesorado Universitario (FPU) del Ministerio de Educación para realizar sus estudios de Doctorado en el Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la USC, bajo la supervisión del Catedrático D. Miguel A. Zabalza Beraza. Desarrolla sus líneas de investigación en torno a los perfiles profesionales y a la formación continua en el contexto productivo gallego. Ha presentado su Trabajo de Investigación Tutelado que lleva por título El perfil profesional del Pedagogo/a: claves para su definición, estando actualmente está realizando su Tesis Doctoral bajo la temática de la formación en las empresas de Galicia.