A proposal for an extended course description
Main Article Content
Abstract
This paper aims to recover a broader concept of Course Description, including elements such as time planning, learning outcomes and other resources such as glossaries or concept maps and schemes, as well as taking advantage of all the tools of the institutional virtual classroom, PoliformaT, to offer students a guided, sequenced and complete learning experience. In this context, the concept of Extended Course Description is introduced based on the Course Description model used at the Universitat Politècnica de València. The work shows, as an example of the Extended Course Description, the one implemented for a subject in the Degree in Data Science.
Keywords:
Article Details
References
Aljawarneh, S. A. (2020). Reviewing and exploring innovative ubiquitous learning tools in higher education. Journal of Computing in Higher Education, (32), 57-73. https://doi.org/10.1007/S12528-019-09207-0
Álvarez-Pérez, P. R., López-Aguilar, D., Peña-Vázquez, R., & González-Morales, M. O. (2019). La guía docente en la planificación y desarrollo de la enseñanza universitaria. Revista Electrónica de Investigación y Docencia (REID), (21). https://doi.org/10.17561/reid.n21.1
Instituto de Ciencias de la Educación. (2006). Plan de Acciones para la Convergencia Europea (PACE). Guía docente de la UPV: criterios para su elaboración. En PLAN DE ACCIONES PARA LA CONVERGENCIA EUROPEA (PACE) VICERRECTORADO DE ESTUDIOS Y CONVERGENCIA EUROPEA. Universidad Politécnica de Valencia. https://www.aqu.cat/doc/doc_52850666_1.pdf
Isaias, P., Miranda, P., & Pifano, S. (2017). Model for the effective implementation of Web 2.0 in higher education from the viewpoint of the teachers. ICERI2017 Proceedings, 3727-3735. https://doi.org/10.21125/iceri.2017.1001
Lessons - Ayuda poliformaT - Confluence. (s. f.). Universitat Politècnica de Valéncia. Recuperado el 26 de octubre de 2022, de https://wiki.upv.es/confluence/display/PFTHELP/Lessons
Oliveira Dias, S. (2013). El Glosario como Propuesta Didáctica en el aprendizaje de léxico. Revista Nebrija de Lingüística Aplicada a la Enseñanza de las Lenguas, (13). https://www.nebrija.com/revista-linguistica/el-glosario-como-propuesta-didactica-en-el-aprendizaje-de-lexico.html
Roig-Vila, R. (2019). Investigación e innovación en la Enseñanza Superior. Nuevos contextos, nuevas ideas. http://hdl.handle.net/10045/98731
Witt Rodríguez, P. de las M., Dávila Flores, J. X., Pinos Medrano, V. F., & Ordóñez García, S. C. (2022). Modelo de enseñanza E- learning y su importancia en tiempos de pandemia en la educación superior. RECIMUNDO: Revista Científica de la Investigación y el Conocimiento, 6(2), 143-150. https://doi.org/10.26820/recimundo/6.(2).abr.2022.143-150