Main Article Content

Elena Vázquez Barrachina
Universitat Politècnica de València
Spain
https://orcid.org/0000-0001-7758-8242
Biography
Rosa María Alcover Arándiga
Universitat Politècnica de València
Spain
https://orcid.org/0000-0002-0961-1452
Biography
Vicente Chirivella González
Universitat Politècnica de València
Spain
https://orcid.org/0000-0002-8227-5141
Biography
Bernardo José Richart Solá
Universitat Politècnica de València
Spain
https://orcid.org/0009-0002-7280-7121
Biography
No 33 (2023): Educational innovation in art, science and society, Works by invitation
DOI: https://doi.org/10.15304/ie.33.9187
Submitted: 04-05-2023 Accepted: 13-07-2023 Published: 02-10-2023
Copyright How to Cite

Abstract

This paper aims to recover a broader concept of Course Description, including elements such as time planning, learning outcomes and other resources such as glossaries or concept maps and schemes, as well as taking advantage of all the tools of the institutional virtual classroom, PoliformaT, to offer students a guided, sequenced and complete learning experience. In this context, the concept of Extended Course Description is introduced based on the Course Description model used at the Universitat Politècnica de València. The work shows, as an example of the Extended Course Description, the one implemented for a subject in the Degree in Data Science.

Cited by

Article Details

References

Aljawarneh, S. A. (2020). Reviewing and exploring innovative ubiquitous learning tools in higher education. Journal of Computing in Higher Education, (32), 57-73. https://doi.org/10.1007/S12528-019-09207-0

Álvarez-Pérez, P. R., López-Aguilar, D., Peña-Vázquez, R., & González-Morales, M. O. (2019). La guía docente en la planificación y desarrollo de la enseñanza universitaria. Revista Electrónica de Investigación y Docencia (REID), (21). https://doi.org/10.17561/reid.n21.1

Instituto de Ciencias de la Educación. (2006). Plan de Acciones para la Convergencia Europea (PACE). Guía docente de la UPV: criterios para su elaboración. En PLAN DE ACCIONES PARA LA CONVERGENCIA EUROPEA (PACE) VICERRECTORADO DE ESTUDIOS Y CONVERGENCIA EUROPEA. Universidad Politécnica de Valencia. https://www.aqu.cat/doc/doc_52850666_1.pdf

Isaias, P., Miranda, P., & Pifano, S. (2017). Model for the effective implementation of Web 2.0 in higher education from the viewpoint of the teachers. ICERI2017 Proceedings, 3727-3735. https://doi.org/10.21125/iceri.2017.1001

Lessons - Ayuda poliformaT - Confluence. (s. f.). Universitat Politècnica de Valéncia. Recuperado el 26 de octubre de 2022, de https://wiki.upv.es/confluence/display/PFTHELP/Lessons

Oliveira Dias, S. (2013). El Glosario como Propuesta Didáctica en el aprendizaje de léxico. Revista Nebrija de Lingüística Aplicada a la Enseñanza de las Lenguas, (13). https://www.nebrija.com/revista-linguistica/el-glosario-como-propuesta-didactica-en-el-aprendizaje-de-lexico.html

Roig-Vila, R. (2019). Investigación e innovación en la Enseñanza Superior. Nuevos contextos, nuevas ideas. http://hdl.handle.net/10045/98731

Witt Rodríguez, P. de las M., Dávila Flores, J. X., Pinos Medrano, V. F., & Ordóñez García, S. C. (2022). Modelo de enseñanza E- learning y su importancia en tiempos de pandemia en la educación superior. RECIMUNDO: Revista Científica de la Investigación y el Conocimiento, 6(2), 143-150. https://doi.org/10.26820/recimundo/6.(2).abr.2022.143-150