Contido principal do artigo

Sonia Benito-Hernández
Universidad Politécnica de Madrid
España
https://orcid.org/0000-0001-7422-3897
Biografía
Cristina López-Cózar Navarro
Universidad Politécnica de Madrid
España
https://orcid.org/0000-0002-2788-9896
Biografía
Gracia Rubio Martín
Universidad Complutense de Madrid
España
https://orcid.org/0000-0002-2911-2191
Biografía
Vol 31 No 1 (2022), Artigos, páxinas 1-24
DOI https://doi.org/10.15304/rge.31.1.7910
Recibido: 30-08-2021 Aceptado: 05-04-2022 Publicado: 24-06-2022
Copyright Como citar Artigos máis lidos do mesmo autor/a(s) Citado por

Resumo

Debido á importante contracción da actividade económica e do emprego en todo o mundo provocada pola Covid-19, resulta especialmente pertinente seguir avanzando no estudo do efecto que ten a implantación de prácticas socialmente responsables sobre a rendibilidade. Así pois, nesta investigación empírica, realizada cunha mostra de 6.186 empresas, preténdese profundar na relación existente entre o esforzo que realiza o tecido empresarial español dentro do sector manufactureiro en políticas de responsabilidade social e os resultados que obteñen nos seus indicadores financeiros. Para iso centrámonos nas relacións que mantén a empresa cos seus stakeholders externos, cos recursos humanos e coas políticas relativas á xestión da calidade, e analizamos como contribúen a mellorar a rendibilidade económica da empresa (ROA), utilizando un panel de datos. Os resultados mostran que a implementación de políticas de colaboración para aumentar e mellorar as relacións con provedores, competidores e institucións ten un efecto positivo significativo no aumento do ROA. Con todo, a colaboración cos clientes tivo un impacto negativo no ROA. Ademais, a aplicación de prácticas de recursos humanos tendentes a mellorar as relacións cos empregados e a implementación de políticas de calidade tamén teñen un impacto positivo e relevante no ROA.