Journal Impact Factor e Renovación Selo FECYT

2024-06-27

Comprácenos anunciar que a Revista Galega de Economía/Galician Journal of Economics obtivo por primeira vez Journal Impact Factor (JIF) de Clarivate (edición de 2023) na categoría “Economics”. Asemade, temos renovado o Selo á Calidade Editorial FECYT grazas aos bos resultados obtidos pola revista en canto á calidade das publicacións. Estas boas novas axudan a aumentar o impacto e a visibilidade dos artigos publicados na Revista, cos beneficios que isto implica para os autores.

Este logro non tería sido posible sen as contribución realizadas polos autores, revisores e editores. Por iso, desexamos expresar o noso máis sincero agradecemento por ternos axudado a alcanzar este fito.

Call for papers. Avanzando no Comportamento Proambiental: Desde o Lugar de Traballo até as Accións do Consumidor

2024-05-30

Prezados/as colegas:

Na actualidade, alcanzar a sustentabilidade medioambiental é un dos retos máis relevantes para a sociedade. Os comportamentos das empresas e os consumidores poden desempeñar un papel crave para mellorar a sustentabilidade medioambiental global. Por exemplo, as empresas poden deseñar e aplicar prácticas medioambientais dirixidas a reducir o consumo de enerxía e recursos ou animar aos empregados a realizar un comportamento que contribúa a que as organizacións sexan máis ecolóxicas.

Ademais, é necesario coñecer mellor as repercusións medioambientais de determinados bens e servizos, entendendo tamén a percepción que teñen os consumidores dos produtos ecolóxicos e as súas motivacións para levar a cabo comportamentos respectuosos co medio ambiente.

Gustaríanos convidarvos a realizar contribucións a un Número Especial da Revista Galega de Economía/Galician Journal of Economics dedicado á análise do comportamento proambiental no traballo e dos consumidores.

Os temas potenciais inclúen, pero non se limitan a:

  • Iniciativas ecolóxicas no lugar de traballo e compromiso dos empregados.
  • Actitudes e comportamentos dos empregados cara aos comportamentos proambientais.
  • O papel do liderado no fomento de comportamentos proambientais no traballo.
  • Estratexias para reducir as materias primas, os residuos e mellorar a eficiencia enerxética no lugar de traballo.
  • Fomento do transporte ecolóxico para ir ao traballo.
  • Compra ecolóxica, envasado ecolóxico e xestión ecolóxica da cadea de subministración.
  • Prácticas ecolóxicas de xestión dos recursos humanos.
  • Percepcións e actitudes dos consumidores cara aos produtos ecolóxicos.
  • Estratexias de marketing ecolóxico e comportamento do consumidor.
  • Etiquetaxe ecolóxica e comportamento do consumidor.
  • Factores que inflúen nas decisións de compra ecolóxicas.

Prazo para o envio de orixinais:

Os traballos enviados deben ser orixinais. Todas as propostas someteranse a unha revisión anónima dobre cego para garantir a alta calidade científica e a pertinencia do tema. O número especial estará aberto á presentación de traballos a partir do 1 de xuño de 2024. Aceptaranse novos manuscritos até o 31 de decembro de 2024. Os artigos aceptados publicaranse on-line aproximadamente un mes despois da súa aceptación.

Editoras/es convidadas/os:

Dra. Paula Álvarez González (p.alvarez.gonzalez@usc.es, Universidade de Santiago de Compostela, España)

Dra. María Jesús López Miguéns (chusl@uvigo.es, Universidade de Vigo, España)

Dra. Sandra Castro González (sandra.castro@usc.es, Universidade de Santiago de Compostela, España)

Dr. Pascal Paillé (pascal.paille@neoma-bs.fr, NEOMA Business School, Francia)

Premio Revista Galega de Economía 2023

2023-12-22

Comprácenos anunciar o Premio ao Artigo Máis Citado 2023 da Revista Galega de Economía. Este premio é para os traballos de investigación publicados en 2021 que recibiron o maior número de citas segundo Scopus no período 2021-2023. Este ano, o Premio é para: 

Vaz, R. (2021). Firm Growth: A review of the empirical literature. Revista Galega de Economía30(2), 1-20. https://doi.org/10.15304/rge.30.2.7190  

Parabéns ao autor do artigo premiado e o noso agradecemento a todos/as os/as autores/as as súas contribucións á Revista Galega de Economía!

X Premio de investigación en economía de Galicia Valentín Paz Andrade 

2023-12-22

Un artigo publicado na Revista Galega de Economía galardonado co X Premio de investigación en economía de Galicia Valentín Paz Andrade. Parabéns aos autores: José Manuel Amoedo y  María del Carmen Sánchez Carreira,  O artigo pode consultarse en: https://revistas.usc.gal/index.php/rge/article/view/8551/12910 

https://www.usc.gal/gl/xornal/novas/valentin-paz-andrade-premia-investigacion-desigualdades-xeradas-covid-19 

Agradecemento aos revisores e revisoras de 2023

2023-12-04

On behalf of the Editors, the Revista Galega de Economía/Galician Journal of Economics acknowledges with particular gratitude the following reviewers who have reviewed papers for which the final decision has been made during the year 2023. The high scientific standards maintained by RGE/GJE in its papers owe much to the continuing dedication of the journal ́s reviewers, who give freely of their time and ex-pertise.

Acknowledgement of reviewers for 2023

A RGE incluida no Emerging Sources Citation Index (Web of Science)

2023-10-18

Comprácenos anunciar que a Revista Galega de Economía/Galician Journal of Economics foi seleccionada para a súa inclusión no Emerging Sources Citation Index (ESCI). Todos os artigos publicados despois do 1 de xaneiro de 2021 serán accesibles a través de ESCI e a Web of Science™. Esta inclusión en ESCI aumentará significativamente a visibilidade dos artigos publicados na revista e outorgará un selo de calidade adicional, cos beneficios que esto conleva para os autores. Este é un logro de grande importancia para a RGE, e desexamos expresar o noso mais sinceiro agradecemento a todos os autores, editores, revisores e leitores que nos teñen axudado a alcanzar este fito.

Nova no Xornal da USCNova no Jornal da USC

RGE_ESCI_small2.jpg

Selo FECYT con Mención por boas prácticas editoriais en igualdade de xénero

2023-09-19

Prácenos moito anunciar que a Revista Galega de Economía/Galician Journal of Economics, publicada pola Universidade de Santiago de Compostela, recibiu o Selo FECYT e unha Mención por boas prácticas editoriais en igualdade de xénero. Este recoñecemento outórgase como resultado do cumprimento dos requisitos establecidos na VIII Convocatoria de Avaliación da Calidade Editorial e Científica das Revistas Científicas Españolas 2023, concedida pola Fundación Española para a Ciencia e a Tecnoloxía (FECYT).

A RGE someteuse a unha rigorosa avaliación que abrangueu tanto aspectos cuantitativos (impacto e visibilidade) como cualitativos (relevancia científica das súas publicacións). Esta distinción representa un fito significativo, destacando o prestixio nacional e internacional que a Revista acadou no campo da investigación económica. Agradecemos aos nosos colaboradores, revisores e lectores o seu continuo apoio, sen o cal este recoñecemento non tería sido posible.

https://www.usc.gal/gl/xornal/novas/revista-galega-economia-obten-selo-calidade-fecyt

Call for papers: Economía circular, sostenibilidade e decrecemento

2023-01-25

Benqueridos/as colegas,

A Economía Circular (EC) é unha proposta transformadora do actual modelo lineal de produción e consumo que engloba unha pluralidade de enfoques teóricos, de obxectivos e de instrumentos.

Nos últimos anos a EC foi incorporada nas axendas políticas a diferentes niveis como un medio para impulsar un cambio económico cara a sustentabilidade e freo do cambio climático (ODS, Pacto Verde Europeo-Plan de Acción de Economía Circular, Estratexias de EC ou Estratexias de Transición Ecolóxica dos países, territorios, municipios, empresas, etc.). Os conceptos, obxectivos, ámbitos de actuación e ambición transformadora son moi diversos.

Analizar de forma rigorosa a fundamentación da EC, a coherencia entre os obxectivos xerais proclamados e os obxectivos concretos e instrumentos e medidas postas en acción é unha necesidade. Unha necesidade non só teórica e académica senón tamén unha necesidade práctica para garantir a materialización de cambios reais ambiciosos na dirección dunhas economías realmente sostíbeis.

Resulta necesaria unha análise realista dos cambios necesarios e das consecuencias dos mesmos, desde unha perspectiva social e territorial. Así mesmo, a consideración realista da diversidade de puntos de partida dos diferentes países e territorios é unha condición esencial para impulsar unha transición real e xusta nesa dirección, tendo en conta que un cambio estrutural profundo ten que afectar necesariamente non só ao modelo produtivo senón tamén ao consumo e ao modo de vida e, polo tanto, tamén ás relacións sociais e as relacións interterritoriais e internacionais.

A crecente investigación académica sobre os diferentes aspectos da EC, desde a súa conceptualización, a súa relación con outras problemáticas ou marcos conceptuais como o crecemento verde, o decrecemento ou post-crecemento, abriu debates que continúan abertos e requiren novos aportes. O mesmo ocorre coa análise das diferentes ferramentas para avaliar a circularidade dos cambios propostos ou implementados, os diferentes instrumentos de políticas utilizados ou utilizábeis para impulsar a transición cara a EC (medidas regulatorias, financeiras, fiscais, compra pública, políticas industriais, agrarias, consumo, policy –mixes, policy packages, etc).

A discusión sobre as dimensións territoriais, espaciais, da EC, a súa relación cos fluxos internacionais, as Cadeas Globais de Valor, o transporte, as infraestruturas utilizadas son aspectos que obrigan a examinar as relacións e contradicións entre a EC e o modelo de globalización das últimas décadas.

Co propósito de contribuír a este obxectivo, invitámolos a participar neste Número Especial da Revista Galega de Economía dedicado á análise teórica e empírica da economía circular e a súa relación coa sustentabilidade, incluído todo tipo de perspectivas críticas como o decrecemento e post-crecemento.

Para iso, acéptanse traballos sobre un amplo espectro de temas que teñan como eixo central a economía circular. Os temas potenciais inclúen, pero non se limitan a:

  • Conceptualizacións da Economía Circular
  • Métricas aplicadas a EC
  • Avaliación de impactos da EC (económicos, sociais, medioambientais)
  • Análises empíricas de EC
  • Actividades Circulares
  • Modelos de Negocio de EC
  • Eco-innovación e EC
  • Innovación tecnolóxica, dixitalización e EC
  • Innovación social e EC
  • Estratexias e experiencias de EC (empresariais, sectoriais, territoriais)
  • Economía Circular e sustentabilidade
  • EC e Decrecemento
  • EC e globalización
  • Políticas para a EC (regulatorias, industriais, fiscais, financeiras, consumo, etc)
  • EC e fondos Next-Generation: Estudo crítico das estratexias e proxectos
  • EC en Galiza e outros países e territorios

Prazo para o envío de manuscritos

Neste número especial publicaranse contribucións orixinais sobre esta temática. Todos os traballos serán sometidos a un proceso de revisión anónima (dobre cego) realizada por expertos/as co fin de garantir a calidade científica e pertinencia dos artigos que resulten aceptados para a súa publicación. A data límite é o 30 de xuño de 2023.

Editores/as convidados/as:

Xavier Vence (xavier.vence@usc.es, Universidade de Santiago de Compostela, España)

Ángeles Pereira (angeles.pereira@usc.es, Universidade de Santiago de Compostela, España)

Blandine Laperche (blandine.laperche@univ-littoral.fr, Université du Littoral Côte d’Opale, Francia)

Mario Pansera (mario.pansera@uvigo.es, Universidade de Vigo, España)

Call for papers. Empreendedorismo na idade da economia digital

2022-02-25

Caros colegas,

O crescimento na economia das tecnologias digitais criou novas oportunidades para os empreendedores. O meio envolvente do mundo digital ancorado pelos equipamentos tecnológicos (por exemplo, computação móvel) e plataformas de redes sociais (por exemplo, Facebook, Instagram) abriram novas possibilidades para a criação de novos modelos de negócio digitais e canais de comunicação. As empresas multinacionais, mas também as pequenas empresas, estão a fazer grande parte ou a totalidade dos seus negócios na web (por exemplo, Google, Amazon, Facebook).

As caraterísticas únicas das tecnologias digitais tornou disponíveis muitas ferramentas para os empreendedores que podem ser usadas para inovar e lançar novas iniciativas empreendedoras. Por exemplo, a inovação aberta (open innovation) e o crowdsourcing facilitam a co-criação e a obtenção do feedback do consumidor no desenvolvimento de novos produtos e serviços, websites e aplicações. Do mesmo modo, plataformas de crowdfunding (por exemplo, Kickstarter, Indiegogo, Go Fund Me) tornaram o financiamento de projetos empresariais mais simples e rápidos. Por causa da Internet, novos modelos de negócio digital (por exemplo, freemium, subscrição, on-demand, afiliação, drop shipping, consultoria, publicidade, blogging, media digital) passaram a existir. Mais, os modelos de negócio (caraterísticas, ofertas de valor) irão continuar a evoluir mesmo depois de serem lançados no mercado.

O empreendedorismo digital engloba as práticas de perseguir novas oportunidades para lançar iniciativas empreendedoras que são oferecidas pela Internet e novos meios de comunicação digital. Por isso, os empreendedores numa economia digital devem estar atentos às oportunidades que o mercado oferece para o desenvolvimento de novas ideias e modelos de negócio, comunicando as suas propostas de valor a potenciais consumidores e investidores. Neste contexto, a questão que merece ser respondida é: como os empreendedores estão a enfrentar um mundo crescentemente digital. Para ajudar a esclarecer este tópico, gostaríamos de receber contribuições para uma secção temática da Revista Galega de Economia/Galician Journal of Economics dedicada ao Empreendedorismo na idade da economia digital.

Potenciais tópicos inclem, mas não estão limitados a:

  • Modelos de negócio digitais disruptivos
  • Empreendedores digitais e ecosistemas de inovação
  • Startups online
  • Economia digital colaborativa
  • Financiamento no digital (Crowdfunding)
  • Exploração de oportunidades em mercados virtuais
  • Pequenas e medias empresas geradas pela Internet
  • Empreendedorismo digital feminino
  • Empreendedorismo social no digital
  • Orientação empreendedora e tecnologias digitais
  • Inovação aberta (open innovation) digital (Crowdsourcing)
  • E-entrepreneurship, e-business, e-commerce
  • Marketing digital para o empreendedorismo
  • Ecosistemas digitais para o empreendedorismo
  • Vantagem competitive no negócio digital
  • Empreendedores digitais orientados para o mercado

Prazos para submissão dos artigos

Procuram-se artigos originais para publicação na secção temática especial da revista. Todas as submissões seguem um processo de revisão anónimo para garantir uma elevada qualidade e relevância científica do tema. A secção temática especial da revista estará aberta a submissões a partir de 1 de março a 30 de setembro de 2022.

Deste modo, espera-se o envio dos artigos para avaliação para esta secção temática especial da revista. Os artigos serão enviados para revisores anónimos, que irão avaliar cada artigo submetido para aceitação e publicação na revista.

Editores Convidados:

  • Susana Bernardino (susanab@iscap.ipp.pt, Politécnico do Porto, Portugal),
  • Orlando Rua (orua@iscap.ipp.pt, Politécnico do Porto, Portugal)
  • José de Freitas Santos (jfsantos@iscap.ipp.pt, Politécnico do Porto, Portugal)

COVID-19 e os seus efectos económicos: Rupturas nas cadeas de valor e cambios nos patróns de consumo

2020-06-26

Benqueridas/os compañeiras/os,

Chegou un novo paradigma. O COVID-19 afectou de maneira moi singular á forma en que traballabamos,  socializábamos e gozabamos do noso tempo de lecer, alterando algunhas das actividades máis fundamentais do noso día a día. Todos estes cambios no noso estilo de vida veñen acompañados duns claros efectos económicos.

Trátase dun fenómeno global. Desde que comezou o brote o pasado decembro, o virus estendeuse a máis de 200 países. Todos os esforzos foron destinados, como cabería esperar, a loitar contra esta expansión do virus, a buscar unha vacina para poder erradicalo e a tentar mitigar os efectos económicos negativos derivados.

Poderíanse identificar dous tipos de efectos económicos: os que veñen arrastrados polas necesarias políticas de contención das infeccións e os que se derivan dos cambios de comportamento dos individuos. Aínda que todos fomos testemuñas do impacto do coronavirus na economía desde o principio, non é ata o de agora que empezamos a ter datos para poder cuantificalo. O desemprego, a redución da demanda turística ou os peches de empresas, son claros exemplos disto. Todos estes datos reflicten cifras sen precedentes.

Sen unha vacina, a “nova normalidade” parece ir quedar de forma indefinida. O que significa que tamén avanzamos cara a unha “nova economía” que debemos investigar.

Neste número especial da Revista  Galega de Economía gustaríanos convidar a que se envíen artigos dedicados á análise socioeconómica dos efectos do  COVID-19. Son benvidas contribucións relacionadas cos seguintes temas, entre outros:

  • A distribución espacial dos impactos económicos.
  • Análise de sectores específicos especialmente afectados (servizos de saúde, actividades turísticas, etc.)
  • Cambios nos comportamentos dos consumidores
  • Efectos sobre o mercado laboral
  • Sendas de recuperación e escenarios post-confinamento
  • Interrupcións no comercio e as cadeas de valor e produción.

Neste número especial publicaremos achegas orixinais sobre os temas propostos e outros similares. Todos os envíos serán sometidos a revisión cega para garantir a calidade científica e pertinencia dos traballos. Recepción de traballos ata o 15 de decembro de 2020.

Dr. André Carrascal Incera, University of Birmingham (UK), a.carrascalincera@bham.ac.uk

Dr. Esteban Fernández Vázquez, University of Oviedo (Spain), evazquez@uniovi.es

Dr. Mònica Serrano, University of Barcelona (Spain), monica.serrano@ub.edu

Special Issue 1_ 2020

Impacto socioeconómico dos itinerarios culturais: “O Camiño de Santiago e outras rutas de peregrinación”

2020-05-13

Estimadas/os colegas,

Os itinerarios culturais e, particularmente, as rutas de peregrinación só teñen sido analizadas recentemente como un fenómeno turístico. Aínda que non foron inicialmente deseñados como un recurso turístico, na actualidade son promovidos como novos destinos e produtos turísticos.

Os itinerarios culturais son moito máis que rutas ordinarias, pois non só implican unha viaxe física a través dun territorio, senón tamén unha viaxe mental. Combinan experiencias medioambientais, culturais e espirituais, o que os converte en fenómenos complexos cuxo impacto na sociedade require dunha aproximación multidisciplinar.

O obxectivo principal deste número extraordinario é propiciar a xeración de coñecemento en torno  ao impacto socioeconómico dos itinerarios culturais, prestando especial atención a temas relacionados con:

  • Análise do impacto económico nas localidades ao longo da ruta: patróns de desenvolvemento local e endóxeno, sistemas de contabilidade económica, economía das cidades principais, novos modelos de especialización económica e comercial…
  • Modelos demográficos e outros cambios sociais promovidos polos itinerarios culturais.
  • Estratexias de marketing para promover itinerarios culturais.
  • Impactos medioambientais.
  • A función dos medios de comunicación impresos e dixitais e fluxos virtuais de información, ideas e imaxes á hora de diseminar información sobre a ruta.
  • O papel do negocio local, comunidade e organizacións gobernamentais para promover a ruta.
  • Impacto da COVID-19 nos itinerarios culturais.

Neste número especial publicaremos achegas orixinais sobre os temas propostos e outros similares. Todos os envíos serán sometidos a revisión cega para garantir a calidade científica dos traballos. Recepción de traballos: 1 xuño de 2020 - 28 de  febreiro de 2021.

Dr. Ruben Camilo Lois González, Universidade de Santiago de Compostela (Spain), rubencamilo.lois@usc.es

Dr. John Eade, University of Roehampton (UK),  J.Eade@roehampton.ac.uk

Dr. Adolfo Carballo Penela, Universidade de Santiago de Compostela (Spain) adolfo.carballo@usc.es

Número extraordinario

Incorporación a DOAJ

2020-03-10

Prácenos comunicar que a REVISTA GALEGA DE ECONOMIA acaba de ser incorporada a DOAJ (Directory of Open Access Journals), o referente das revistas científicas de acceso aberto de calidade. https://doaj.org/

"DESAFIOS SOCIOECONÓMICOS DO CAMBIO DEMOGRÁFICO"

2020-02-03

Data límite de envío: 31 de maio de 2020

Queridos/as colegas,


A poboación nas zonas rurais europeas durante o século XX desprazouse ás zonas urbanas. En consecuencia, o capital e a educación tenderon a concentrarse nestas áreas. No século XXI, este proceso viuse exacerbado polo movemento de persoas cara certos centros urbanos clave. A riqueza destas grandes áreas rurais baleiradas é incalculable en termos de patrimonio, sustentabilidade e calidade de vida. Unha cuestión clave para estes territorios e a súa poboación é a xestión sostible dos recursos materiais e o potencial humano. Fai falta unha intervención pública integral, intelixente e flexible para aproveitar as oportunidades, preservar a cultura e o patrimonio, e mellorar a atención ao envellecemento da poboación.


Invítamos a enviar traballos para a súa publicación na Revista Galega de Economía co seguinte tema: "Desafíos socioeconómicos do cambio demográfico". As áreas temáticas deben incluír algúns aspectos, tales como:


Desenvolvemento rural e sostibilidade empresarial, xestión do cambio demográfico a nivel local e transferencia interxeracional: ingresos, atención ou capacitación, entre outros.
Esperamos a súa achega para a súa revisión e actualización neste número especial. Os traballos enviaranse a revisores anónimos que avaliarán as achegas presentadas.

 

Dr. Melchor Fernández Fernández melchor.fernandez@usc.es

Dr. Ana Iglesias Casal ana.iglesias.casal@usc.es

Dr. Celia López-Penabad celia.lopez@usc.es

 

Número especial_2020