Contido principal do artigo

Silvana Flores
Universidad de Buenos Aires / CONICET
Arxentina
https://orcid.org/0000-0003-0991-029X
No 21 (2022), Colaboracións
DOI https://doi.org/10.15304/quintana.21.7899
Recibido: 17-08-2021 Aceptado: 24-01-2022 Publicado: 04-11-2022
Copyright Como citar

Resumo

Analizaremos películas mexicanas dos anos sesenta en torno a historias de homes armados, asociadas ao xénero clásico western, pero incluíndo características do musical. Os obxectivos serán localizar as referencias que tomaron de obras anteriores estreadas na Idade de Ouro do cine mexicano, resaltar a hibridación de estilos e narracións presentadas nos novos produtos e resaltar as características que serviron de matriz para atraer a un público popular. Analizaremos tres películas, tanto a partir dos estudos sobre xéneros cinematográficos como en relación coa configuración de personaxes e espazos. Observaremos que na crise industrial que atravesou o cine mexicano houbo que resaltar a rendibilidade actualizando xéneros exitosos como as comedias rancheras, uníndoos en novos produtos culturais que garantisen o seu regreso aos cines.

Citado por

Detalles do artigo

Citas

Altman, Rick. Los géneros cinematográficos. Barcelona: Paidós, 2000.

Campo, Javier. “La revolución mexicana y los documentales de compilación. Estudio de Memorias de un mexicano (Carmen Toscano, 1950).” In Representación y revolución en el cine latinoamericano del período clásico-industrial; Argentina, Brasil, México, coordinado por Ana Laura Lusnich, 131-153. Madrid: CeALCI-Fundación Carolina, 2012.

De los Reyes, Aurelio. Medio siglo de cine mexicano (1896-1947). México: Trillas, 1987.

Díaz López, Marina. “Jalisco nunca pierde. Raíces y composición de la comedia ranchera como género popular mexicano.” Archivos de la Filmoteca. Revista de Estudios Históricos sobre la Imagen, no. 31 (1999): 184-197.

Di Núbila, Domingo. La época de oro. Historia del cine argentino I. Buenos Aires: Ediciones del Jilguero, 1998.

Flores, Silvana. “Gauchos y cangaceiros: la representación del héroe revolucionario en los cines industriales argentino y brasileño.” In Cine y revolución en América Latina. Una perspectiva comparada de las cinematografías de la región, editado por Ana Laura Lusnich, Pablo Piedras y Silvana Flores, 143-160. Buenos Aires: Imago Mundi, 2014.

Gubern, Román. “1895-1908: La era de los pioneros.” In Historia del cine. Tomo I, 35-92. Barcelona: Editorial Baber, S.A., 1992.

Janin, Alejo. “De indios, trenes y pistolas: las huellas del western en el cine argentino y mexicano”. In Cine y revolución en América Latina. Una perspectiva comparada de las cinematografías de la región, editado por Ana Laura Lusnich, Pablo Piedras y Silvana Flores, 45-56. Buenos Aires: Imago Mundi, 2014.

Karush, Matthew B. Cultura de clase. Radio y cine en la creación de una Argentina dividida (1920-1946)- Buenos Aires: Ariel, 2013.

Kracauer, Sigried. Theory of Film. New Jersey: Princeton University, 1997.

Lusnich, Ana Laura. El drama social-folclórico. El universo rural en el cine argentino. Buenos Aires: Editorial Biblos, 2007.

Neale, Steve. “Questions of genre.” In Film and theory. An anthology, editado por Robert Stam y Toby Miller, 157-178. New York, New York University. 2000.

Paranaguá, Paulo Antonio. “Deslindes”. In Tradición y modernidad en el cine de América Latina. Madrid: Fondo de Cultura Económica de España, 2003.

Peredo Castro, Francisco y Dávalos Orozco, Federico. “Introducción.” In Historia sociocultural del cine mexicano. Aportes al entretejido de su trama (1896-1966), 9-23. Ciudad de México: Universidad Nacional Autónoma de México, 2016.

Soberón Torchia, Édgar. “La comedia ranchera mexicana.” In Los cines de América Latina y el Caribe. 1890-1969. Parte 1, 101-104. San Antonio de los Baños: Escuela Internacional de Cine y TV (ICTV), 2012.

Taibo I, Paco Ignacio. “La revolución olvidada”. In Cine latinoamericano. Años 30-40-50, 59-64. México: Dirección General de Actividades Cinematográficas, Universidad Nacional Autónoma de México, 1990.

Urigüen Echeverría, Ignacio. “La última frontera: una aproximación a las formas estéticas, narrativas y temáticas del western cinematográfico contemporáneo.” Tesis Doctoral, Universidad Complutense de Madrid. Facultad de Ciencias de la Información, 2014. https://eprints.ucm.es/id/eprint/24692/1/T35197.pdf

Vidal Bonifaz, Rosario. “La ‘comedia ranchera’: su impacto en la conformación industrial del cine mexicano y en la memoria colectiva de Iberoamérica (1937-1940).” Filmhistoria, vol. XXI, no. 2 (2011): 1-20.