Contido principal do artigo

Santiago Rodríguez Feijoó
Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
España
Delia Dávila Quintana
Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
España
Alejandro Rodríguez Caro
Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
España
Margarita Tejera Gil
Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
España
Vol 28 No 3 (2019), Artigos, páxinas 37-54
DOI https://doi.org/10.15304/rge.28.3.6170
Recibido: 13-07-2019 Aceptado: 13-07-2019 Publicado: 19-12-2019
Copyright Como citar

Resumo

O turismo é a principal fonte de creación de riqueza para moitas rexións. Estas poñen a disposición da industria turística o seu territorio, que é utilizado para a creación de infraestruturas e para a instalación das empresas provedoras dos servizos turísticos. As peculiaridades do produto turístico favorecen a aparición de intermediarios alleos ao destino que compiten para quedar cunha parte da renda turística, en gran medida da man das novas tecnoloxías, detraendo recursos ao destino que poderían ser dirixidos á mellora do seu crecemento e benestar. Neste traballo, usando datos turísticos do destino Illas Canarias que abarcan o período temporal 2006-2017, estúdase que parte do gasto total que realiza un turista se paga directamente ao provedor do servizo no destino, identificando cales son os factores que o determinan e como evolucionou esta porcentaxe nos últimos anos. Os resultados mostran que a porcentaxe de gasto en destino se ve afectado por características económicas, sociodemográficas, polas relativas á viaxe e polo uso das novas tecnoloxías pero, en calquera caso, e en termos ceteris paribus, a porcentaxe de gasto en destino decae sistematicamente no tempo, mesmo cando se fai uso das novas tecnoloxías no proceso de compra das vacacións.
Citado por

Detalles do artigo

Citas

Aguiló, E., e Juaneda, C. (2000). Tourist expenditure for mass tourism markets. Annals of Tourism Research, 7(3), 624-637. DOI: https://doi.org/10.1016/s0160-7383(99)00101-2

Alegre, J., Cladera, M., e Sard, M. (2011). Analysing the influence on tourist expenditure at a sun-and-sand destination. Tourism Economics, 17(4), 813-832. DOI: https://doi.org/10.5367/te.2011.0063

Alegre, J., Pou, L. (2008). Research note: Tourism expenditure and all-inclusive packages – The case of a mature mediterranean destination. Tourism Economics, 14(3), 645-655. DOI: https://doi.org/10.5367/000000008785633631

Basu, A., e Manca, A., (2012). Regression estimators for generic health-related quality of life and quality-adjusted life years. Medical Decision Making, 32(1), 56-69. DOI: https://doi.org/10.1177/0272989X11416988

Brida, J., e Scuderi, R. (2013). Tourism management perspectives. Tourism Management Perspectives, 6, 28-40. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2012.10.006

Castellani, M., Pattitoni, P., e Scorcu, A., (2012). Visual artist price heterogeneity, Economics and Business Letters, 1(3), 16-22. DOI: https://doi.org/10.17811/ebl.1.3.2012.16-22

Castillo, E., Martínez, F., e Vázquez, E. (2015). O turismo en Ecuador. Novas tendencias no turismo sostible e contribución ao crecemento económico. Revista Galega de Economía, 24(2), pp. 69-84. Recuperado de http://www.usc.es/revistas/index.php/rge/article/view/2931

David-Negre, T., Hernández, J., e Moreno-Gil, S. (2018). Understanding tourists leisure expenditure at the destination: A social network analysis. Journal of Travel & Tourism Marketing, 35(7), 922-937. DOI: https://doi.org/10.1080/10548408.2018.1447533

Eurostat. (2018). Tourism statistics at regional level. Luxembourg, Luxembourg: Eurostat. Recuperado de https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Tourism_statistics_at_regional_level

Exceltur. (2018). Impactur 2017. Estudio del impacto económico del turismo sobre la economía y el empleo de las Islas Canarias. Santa Cruz de Tenerife/Las Palmas de Gran Canaria: Gobierno de Canarias. Recuperado de https://www.exceltur.org/wp-content/uploads/2018/07/IMPACTUR-Canarias-2017.pdf

Ferrari, S., e Cribari-Neto, F. (2004). Beta regression for modelling rates and proportions, Journal of Applied Statistics, 31(7), 799-815. DOI: https://doi.org/10.1080/0266476042000214501

García, A., Artal, A., e Ramos, J.M. (2002). El turismo del Mar Menor: predominio de la segunda residencia. Cuadernos de Turismo, 9, 33-45. Recuperado de https://revistas.um.es/turismo/article/view/21981

Guisán, M.C. (2017). Desarrollo económico regional de España, 1986-2013. 25 años de evolución. Revista Galega de Economía, 26(2), 171-182. Recuperado de http://www.usc.es/revistas/index.php/rge/issue/view/332

Hviid, M., e Villadsen, B. (1995). Beta distributed market shares in a spatial model with an application to the market for audit services. Review of Industrial Organization, 10(6), 737-747.

ISTAC (varios anos): Encuesta sobre el gasto turístico. Las Palmas de Gran Canaria/Santa Cruz de Tenerife: Instituto Canario de Estadística.

Kastenholz, E. (2005). Analysing determinants of visitor spending for the rural tourist market in North Portugal. Tourism Economics, 11(4), 555-569. DOI: https://doi.org/10.5367/000000005775108728

Kieschnich, R., e MCCullough, B. D. (2003). Regresion analysis of variates observed on (0,1): percentages, proportions and fractions. Statistical Modelling, 3, 193-213. https://doi.org/10.1191/1471082X03st053oa

Man, R., e Liping, A. (2004). Information search behavior and tourist characteristics. Journal of Travel & Tourism Marketing, 17(2-3), 15-25.

Mok, C., e Iverson, J. (2000). Expenditure-Based segmentation: Taiwanese tourist to Guam. Tourism Management, 21(3), 299-305. DOI: https://doi.org/10.1016/s0261-5177(99)00060-6

Organización Mundial del Turismo. (2018): Why tourism? Tourism – An economic and social phenomenon. Madrid: Organización Mundial del Turismo.

Rodríguez, S., Dávila, C., Rodríguez, A., e Tejera, M. (2017). Factores asociados a los nuevos canales de compra del vuelo de turismo de sol y playa relacionados con TIC. Revista de Análisis Turístico, 24(2), 41-53. DOI: https://doi.org/10.1234/RAT2011n11

Sainaghi, R. (2012). Tourist expenditures: The state of the art. Anatolia, 23(2), 217-233. https://doi.org/10.1080/13032917.2012.684217

Salinas-Rodríguez, A., Pérez-Nuñez, R., e Ávila-Burgos, M., (2006). Modelos de regresión para variables expresadas como una proporción continua. Salud Pública de México, 48(5), 395-404. Recuperado de https://www.medigraphic.com/cgi-bin/new/resumen.cgi?IDARTICULO=12644

Smithson, M., e Verkuilen, J., (2006). A better lemon squeezer? Maximum-likelihood regression with betadistributed dependent variables. Psychological Methods, 11(1), 54-71. DOI: http://dx.doi.org/10.1037/1082-989X.11.1.54

Tyrrell, T., e Johnston, R. (2001). A framework for assessing direct economic impacts of tourist events: Distinguishing origins, destinations, and causes of expenditures. Journal of Travel Research, 40(1), 94-100. DOI: https://doi.org/10.1177/004728750104000112

Wang, Y., e Davidson, M. (2010). A review of micro-analyses of tourist expenditure. Current Issues in Tourism, 13(6), 507-524. https://doi.org/10.1080/13683500903406359