Contido principal do artigo

Francisco López Bermúdez
Universidade de Santiago de Compostela
España
https://orcid.org/0009-0009-1806-5746
Biografía
Xavier Vence
Grupo ICEDE, Departamento de Economía Aplicada. Universidade de Santiago de Compostela, Avda. Burgo das Nacións s/n, Spain
España
https://orcid.org/0000-0002-1263-5455
Vol 33 No 2 (2024): Special Issue. Circular economy, sustainability and degrowth, Artigos, páxinas 1-24
DOI https://doi.org/10.15304/rge.33.2.9429
Recibido: 06-10-2023 Aceptado: 13-06-2024 Publicado: 23-08-2024
Copyright Como citar Artigos máis lidos do mesmo autor/a(s) Citado por

Resumo

A Comisión Europea lanzou recentemente unha proposta de Directiva para fomentar a reparación. Neste artigo analizamos cun enfoque crítico o proceso de redacción para comprender as opcións políticas resultantes. Consideramos que, aínda que a ambición da Directiva era escasa desde o principio -dadas as limitadas opcións políticas-, empeorou aínda máis durante o período de consulta. A selección de barreiras á reparación foi limitada, e os fabricantes premeron a favor dunha forma estreita e pechada de Dereito a Reparación (R2R) que lles transfería todo o control sobre o mercado de reparación potencialmente emerxente. Propuxéronse algunhas medidas de información para aumentar a transparencia, o que potencialmente aumentaría a carga administrativa dos reparadores independentes, xunto con medidas para fomentar a reparación con garantía legal. Esta Directiva non fomenta a reparación nin axuda aos talleres independentes a superar as barreiras de acceso, nin permite aos estados membros ir máis aló dos límites impostos na propia Directiva.