Contido principal do artigo

Daniela Olo
Centre for Transdisciplinary Development Studies (CETRAD), University of Trás-os-Montes and Alto Douro (UTAD), Vila Real, Portugal
Portugal
https://orcid.org/0000-0002-9677-4531
Leonida Correia
Centre for Transdisciplinary Development Studies (CETRAD), University of Trás-os-Montes and Alto Douro (UTAD), Vila Real, Portugal
Portugal
https://orcid.org/0000-0002-2762-6965
Conceição Rego
Center for Advanced Studies and Training in Management and Economics (CEFAGE), University of Évora, Évora, Portugal
Portugal
https://orcid.org/0000-0002-1257-412X
João Rebelo
Centre for Transdisciplinary Development Studies (CETRAD), University of Trás-os-Montes and Alto Douro (UTAD), Vila Real, Portugal
Portugal
https://orcid.org/0000-0003-3564-7771
Vol 33 No 3 (2024), Artigos, páxinas 1-21
DOI https://doi.org/10.15304/rge.33.3.9165
Recibido: 22-04-2023 Aceptado: 22-02-2024 Publicado: 14-06-2024
Copyright Como citar Citado por

Resumo

Este traballo aborda os determinantes da inserción laboral dos graduados en educación superior, utilizando un modelo de regresión loxística para identificar variables explicativas relacionadas con características socio-demográficas, de traxectoria académica e institucionais. A análise empírica baséase nun cuestionario anónimo en liña aplicado a un conxunto de graduados, de 2014 a 2019, en institucións portuguesas. Analizáronse arredor de cincocentas observacións. Aínda que os límites entre as universidades e as escolas politécnicas son menos obvios hoxe en día, aínda existen algunhas diferenzas entre os dous subsistemas de educación superior con respecto á adecuación do emprego á educación. As principais diferenzas están relacionadas co campo de estudo, o xénero e a necesidade de desprazarse a un distrito diferente do domicilio familiar para estudar e traballar. Tamén se atopan factores que melloran a probabilidade de adecuación educación-emprego, comúns a ambos os subsistemas, como son i) ter estudado "ciencias sociais, comercio e dereito" e "enxeñería, fabricación e construción", ii) obtido boas notas finais, e iii) ter participado en actividades extracurriculares de formación complementaria.