Contido principal do artigo

Javier Bouzas Arufe
Grupo de Investigación Valoración Financiera Aplicada, Departamento de Economía Financeira e Contabilidade, Universidade de Santiago de Compostela, Avda. Alfonso X O Sabio, S/N, 27002, Lugo
España
https://orcid.org/0009-0002-3044-6823
Marta Portela Maseda
Grupo de Investigación Valoración Financiera Aplicada, Departamento de Economía Financeira e Contabilidade, Universidade de Santiago de Compostela, Avda. Alfonso X O Sabio, S/N, 27002, Lugo
España
https://orcid.org/0000-0002-0399-0818
Vol 34 No 1 (2025), Artigos, páxinas 10092
DOI https://doi.org/10.15304/rge.34.1.10092
Recibido: 24-08-2024 Aceptado: 18-11-2024 Publicado: 21-01-2025
Imaxes
Copyright Como citar Citado por

Resumo

Este estudo examina as estratexias de internacionalización dos emprendedores e pemes galegas, centrándose nas tendencias de internacionalización temperá. O obxectivo principal é desenvolver un marco normativo que permita aos emprendedores e ás pemes consolidadas achegarse aos mercados exteriores de forma eficaz. Utilizando un enfoque cualitativo, a investigación analiza os datos das empresas galegas para construír a matriz de Internacionalización do Emprendemento Galego (IEG). Os datos recompiláronse mediante enquisas e complementáronse coa base de datos da Zona Franca de Vigo, que abarca ás empresas exportadoras fundadas entre 1999 e 2021. Aplicáronse análises cualitativas e modelos matriciais para clasificar as empresas en distintas etapas de internacionalización, tendo en conta factores como a amplitude do mercado, a intensidade das exportacións e a rapidez de entrada. Os resultados revelan que as empresas máis novas tenden a internacionalizarse nun ano desde a súa creación, influenciadas polos avances tecnolóxicos e as políticas públicas favorables. Xurdiron catro perfís de empresas. A Matriz IEG ofrece información valiosa para os responsables de políticas públicas e os xestores de empresas co obxectivo de promover a internacionalización temperá.