É necesario rexistrarse Rexistrarse e identificarse Vaia a identificación para poder enviar artigos online e para comprobar o estado dos envíos.

Os autores deben verificar que o seu envío cumpre as seguintes directrices. Os envíos que non cumpran algunha destas directrices poderán ser rexeitados.

  • A petición non foi publicada previamente, nin se presentou a outra revista (ou se proporcionou unha explicación en Comentarios ao editor).
  • O texto cumpre cos requisitos bibliográficos e de estilo indicados nas Normas para autoras/es, que se poden atopar en Acerca da revista.
  • Se esta enviando a unha sección da revista que se revisa por pares, ten que asegurase que as instrucións en Asegurando unha revisión a cegas foron seguidas.
  • O texto cumpre cos requisitos bibliográficos e de estilo indicados nas Normas para autoras/es, que se poden atopar en Acerca do xornal.

AGID. Revista de asistencia, gestión, investigación y docencia en Enfermería considerará para a súa publicación traballos inéditos de investigación que versen sobre as diferentes áreas da disciplina enfermeira.

Envío do manuscrito

O noso sistema de envío en liña guiarao paso a paso a través do proceso para ingresar os detalles do seu artigo e cargar os seus arquivos para utilizalos no proceso de revisión editorial e por pares. Se requiren arquivos editables (por exemplo, Word, Open Office) para escribir o seu artigo para a publicación final. Toda a correspondencia, incluida a notificación da decisión do Editor e as solicitudes de revisión, envíase por correo electrónico e notifícase na páxina web de forma automática.

Revisores

Se o desexa, envíe os nomes e as direccións de correo electrónico institucionais de revisores propostos por vostede. Para obter mais detalles, visite o noso sitio de soporte. Teña en conta que o editor reserva o dereito exclusivo de decidir se se utilizan ou non os revisores suxeridos. Se desexa propoñer algún revisor fágao a través do recadro “Comentario para o Editor” que aparece durante o proceso de envío.

Seccións da revista AGID

Artigos:

Esta sección inclúe artigos inéditos de investigación realizados nas diferentes esferas nas que traballan as enfermeiras (asistencial, docente, investigadora e xestora) dende diferentes perspectivas metodolóxicas e que no momento de ser enviados á revista non transcurriran mais de 12 meses dende a recollida de datos. Nesta sección inclúense artigos de revisión, metaanálise, orixinais, retrospectivos, prospectivos…

A extensión do manuscrito non será superior ás 5500 palabras (incluído resumo e referencias bibliográficas) e 6500 para revisións e metaanálises (incluido resumo e referencias bibliográficas).

Proxectos de Investigación e Protocolos:

Trátase dunha sección na que teñen cabida os proxectos de investigación cos criterios escritos e detallados dunha futura investigación, planeada (principalmente) por un profesional de enfermaría ou grupo de investigadores; cuxa finalidade sexa o avance na ciencia enfermeira e o aumento da calidade asistencial. Nesta sección Terán cabida os protocolos de unidades de enfermería. Non poderán superar as 6500 palabras (incluido resumo e referencias bibliográficas).

TFG, TFM e Traballo Fin de Residencia:

Inclúe traballos coa suficiente calidade metodolóxica que contribúan á investigación e aumento da calidade da ciencia enfermeira. Non poderán superar as 5500 palabras para TFG e TFG e as 6000 palabras para Traballo Fin de Residencia (incluido resumo e referencias bibliográficas).

Comunicacións Breves:

As comunicacións breves son unha sección adicada a artigos breves que abordan ideas novas, opinións controvertidas, resultados "negativos" e outros temas. A súa extensión non será superior a 2500 palabras (referencias incluidas). Incluirase un mínimo de 3 palabras chave.

Cartas ao director:

Inclúe aportacións de profesionais enfermeiros en relación a necesidades, propostas de mellora, críticas, etc en relación ás 4 esferas da profesión enfermeira. A información debe ser clara, concisa e evidenciable. Extensión máxima 800 palabras (sen contar referencias bibliográficas). As cartas ao director non han de ter resumo pero sí un mínimo de 3 palabras chave.

Elaboración de novos Manuscritos

1.- Artigos, TFG, TFM, Traballos fin de residencia, proxectos de investigación e protocolos.

A presentación a esta revista realízase totalmente en liña e será guiado paso a paso a través da creación e carga dos seus arquivos.

Seccións do Manuscrito:

Introducción

Indique os obxectivos do traballo e proporcione un contexto adecuado, evitando unha enquisa bibliográfica detallada ou un resumo exclusivo dos resultados.

Material e métodos

Proporcione unha metodoloxía detallada para permitir que o traballo sexa reproducido por un investigador independente. Os métodos que xa están publicados deben resumirse e indicarse mediante una referencia. Se utiliza directamente un método publicado previamente, use comillas e tamén cite a fonte. Calqueira modificación dos métodos existentes tamén debe describirse, xustificarse e de ser o caso, validarse.

Resultados

Os resultados deben ser claros e concisos e incluir información que procure o desenvolvemento científico e da calidade nos servizos que desenvolve a enfermeira ou outro profesional sanitario. No caso de proxectos de investigación deberán reflexarse os resultados esperados.

Discusión

Este apartado debería explorar a importancia dos resultados do traballo, non repetilos. Evite citas extensas e discusións sobre a literatura publicada.

Conclusións

As principais conclusións do estudo pódense presentar nunha breve sección de Conclusións para que sexan independientes.

Apéndices

Se hai mais dun apéndice, deben identificarse como A, B, etc. As fórmulas e ecuacións nos apéndices débense numerar por separado: Ex. (A.1), Ej. (A.2), etc; nun apéndice posterior, Ex. (B.1) e así sucesivamente. De forma similar para tablas e figuras: Tabla 1; Fig. 1, etc.

Orde do Manuscrito

Primeira páxina: Información da páxina de título esencial

  • Título. En español e/ou galego e inglés. Conciso e informativo. Os títulos úsanse frecuentemente en sistemas de recuperación de información. Evite abreviaturas e fórmulas cando sexa posible. Non mais de 100 caracteres.
  • Nomes dos autores e filiacións. Indique claramente o (os) nome (s) e apelido (s) de cada autor e verifique que todos os nomes estén escritos con precisión. Presente as direccións de afiliación dos autores (onde se realizou o traballo real) debaixo dos nomes. Indique todas as filiacións cunha letra superíndice minúscula inmediatamente despois do nome do autor e fronte á dirección correspondente. Proporcione a dirección postal completa de cada afiliación, incluido o nome do País e, se está dispoñible, a dirección de correo electrónico de cada autor.
  • Autor para a correspondencia. Indique claramente quen será o autor para a correspondencia en todas as etapas de arbitraxe e publicación, tamén despois da publicación. Esta responsabilidade inclúe responder a calqueira consulta futura sobre Metodoloxía e Resultados. Asegúrese de que a dirección de correo electrónico esté incluida e que os datos de contacto estén actualizados polo autor correspondente.
  • Dirección actual/permanente. Se un autor se muda dende que se realiza o traballo descrito no artigo, ou estaba de visita nese momento, pódese indicar unha 'Dirección actual' (ou 'Dirección permanente') como unha nota a pé ao nome dese autor. A dirección na que o autor realmente realizou o traballo debe conservarse como a dirección de afiliación principal. Os números arábigos superíndices úsanse para tales notas a pé de páxina.

Páxina 2: Resumo estructurado

En español e/ou galego e inglés. Un resumo estructurado, por medio de títulos apropiados, debe proporcionar o contexto ou antecedentes para a investigación e debe indicar o seu obxectivo, metodoloxía, resultados e conclusións principais. Debe enfatizar aspectos novedosos e importantes de estudo ou observacións. Non mais de 250 palabras.

Palabras chave Inmediatamente despois do resumo, proporcione un máximo de 6 palabras chave, utilice a ortografía estadounidense e evite os termos xerais e plurais e múltiples conceptos (evite, por exemplo, "y", “e”, "de"). So as abreviacións firmemente establecidas no campo poden ser elexíbeis. Estas palabras chave serán usadas con fins de indexación. Recoméndase tamén o uso dos Descriptores en Ciencias da Saúde disponibles en: http://decs.bvs.br/cgi-bin/wxis1660.exe/decsserver/?IsisScript=../cgi-bin/decsserver/decsserver.xis&interface_language=e&previous_page=homepage&previous_task=NULL&task=start

Páx. 3 e sucesivas: Corpo do traballo

            Inclúe introducción, metodoloxía, resultados, discusión e conclusións. Ver extensión límite en cada sección.

Agradecementos:

Aclare os agradecementos nunha sección separada ao final do artigo antes das referencias e, polo tanto, non os inclúa na páxina de título, como unha nota ao pé do título ou doutro modo.

Financiación

En calquer caso especificarase se o traballo foi ou non financiado tras os agradecementos. Enumere as fontes de financiación desta forma estándar para facilitar o cumprimento dos requisitos dos financiadores: exemplo: “Financiamento: este traballo foi apoiado polos _____________ [números de concesión xxxx, yyyy]; a Fundación ____________ [número de concesión zzzz]; e os ___________ [número de concesión aaaa]”.

Non é preciso incluir descripcións detaiadas sobre o programa o tipo de subvencións e premios. Cando o financiamiento vén dunha subvención en bloque ou outros recursos dispoñíbeis para unha universidade ou outra institución de investigación, presente o nome do instituto ou organización que proporcionou a financiación. Se non se proporcionaron fondos para a investigación, inclúa a seguinte oración: Esta investigación non recibeu calquera subvención específica das axencias de financiamento nos sectores público, comercial ou sin fins de lucro.

Referencias

Incluiranse despois do apartado financiación. Asegúrese de que cada referencia citada no texto tamén esté presente na lista de referencias (e viceversa).

As referencias citaránse con números arábigos (1, 2, 3…) en orde de aparición no texto do artigo e na lista de referencias seguirán o estilo Vancouver, cando o número de autores sexa superior a 3 incluirase o primeiro autor seguido de “et al.” acompañados do DOI cando sexa posible (Consultar Crossref).

Exemplos:

Pego, E. R., Fernández, I., Núñez, M. J. Molecular basis of the effect of MMP-9 on the prostate bone metastasis: A review. Urologic Oncology: Seminars and Original Investigations. Elsevier. 2018; 36(6):272-282. https://doi.org/10.1016/j.urolonc.2018.03.009

Labrague, L. J., et al. Stress and coping strategies among nursing students: an international study. Journal of Mental Health. 2017:1-7. https://doi.org/10.1080/09638237.2017.1417552

Guo, Y. F., et al. Positive psychotherapy for depression and self?efficacy in undergraduate nursing students: A randomized, controlled trial. International journal of mental health nursing. 2017,26(4):375-383. https://doi.org/10.1111/inm.12255

Os resultados non publicados e as comunicacións persoais non se recomendan na lista de referencias, pero poden mencionarse no texto. Se estas referencias se inclúen na lista de referencia, deben seguir o estilo de referencia estándar da revista e deben incluir unha sustitución da data de publicación por "Resultados non publicados" ou "Comunicación persoal". A cita dunha referencia como 'en prensa' implica que o artigo foi aceptado para a súa publicación. Asegúrese de que os datos proporcionados nas referencias sexan correctos. Teña en conta que os apelidos incorrectos, os títulos de revistas / libros, o ano de publicación e a paxinación poden impedir a creación de enlaces. Ao copiar referencias, teña coidado, xa que poden conter erros. Recoméndase o uso do DOI. Un DOI pode usarse para citar e vincular artigos electrónicos onde un artigo está en prensa e aínda non se coñecen os detalles completos das citas, pero o artigo está dispoñible en liña. Garaníizase que o DOI nunca cambiará, polo que pode usarlo como un enlace permanente a calqueira artigo electrónico. Recoméndase o uso de Crossref a tal efecto.

Referencias web 

Como mínimo, debe proporcionarse a URL completa e a data na que se accedeu por última vez á referencia. Tamén se debe proporcionar calqueira información adicional, se se coñece (DOI, nomes de autor, datas, referencias a unha publicación fonte, etc.). As referencias web pódense enumerar por separado (por exemplo, despois da lista de referencia) baixo un encabezado diferente se así o desexa, ou pódense incluir na lista de referencias.

Material complementario, como aplicacións, imaxes e son clips, pódense publicar co seu artigo para melloralo. Os artigos suplementarios enviados publícanse exactamente tal como se reciben. Por favor, envíe o seu material xunto co artigo e proporcione un título descriptivo e conciso para cada arquivo suplementario. Se desexa realizar cambios no material complementario durante calquera etapa do proceso, asegúrese de proporcionar un arquivo actualizado.

Paxinación:   incluirase paxinación posicionado na esquina inferior dereita.

Unidades: Siga as reglas e convencións internacionalmente aceptadas: use o sistema internacional de unidades (SI). Se se mencionan outras unidades, indique o seu equivalente en SI.

Notas de pé de páxina: As notas de pé de páxina débense usar con moderación. Numeralos consecutivamente ao longo do artigo. Moitos procesadores de texto crean notas a pé no texto, e esta característica pode ser utilizada. Se este non fora o caso, indique a posición das notas a pé de páxina no texto e presente as notas a pé de páxina por separado ao final do artigo.

Puntos xerais

  • Asegúrese de usar letras e tamaños uniformes da súa obra orixinal
  • O número máximo de autores por traballo será de seis (exceptuando os protocolos que poderán incluir non mais de 10 autores).
  • Os autores deben aceptar os seguintes criterios antes de enviar o seu artigo: os autores do manuscrito declaran que o trabajo remitido á Revista AGID de Enfermería é inédito e aseguran a non existencia de conflicto de intereses durante todo o proceso investigador ou aspectos que incurran en conductas non éticas para a publicación científica.
  • Recoméndase o uso de Crossref para realizar a correcta citación de traballos.
  • É imprescindible adxuntar un “checklist” adecuado ao tipo de manuscrito, sobre o cal o autor ou autores realizaron o seu traballo (exemplo: PRISMA, Cochrane, STROBE, COREQ, TREND, CONSORT, STARD, MOOSE, Cluster, RECORD…).
  • Os manuscritos serán redactados en español, galego ou en inglés e elaborados en formato Word ou equivalente, con tipo de letra Times New Roman 12, interlineado 1.5, alineación de texto xustificada, cun número aproximado de 30 liñas por páxina e marxes amplos, as páxinas deben numerarse na parte inferior dereita. No caso de presentar un manuscrito en inglés incluirase tamén a traducción do resumo (abstract) ao español. De forma xeral, evitarase o uso de logotipos en encabezados e pés de páxina. Os títulos e subtítulos aparecerán no seguinte formato (sen subraiados) como se indica a continuación:

- Título principal ou de primeira orde: MAIÚSCULA NEGRIÑA 

- Subtítulos (segunda orde): Minúscula negriña 

- Subtítulos (terceira orde): Minúscula negriña e cursiva 

  • As referencias á bibliografía aparecerán no texto conforme ao establecido nos "Requisitos uniformes dos manuscritos enviados a revistas biomédicas", confeccionados polo Comité Internacional de Directores de Revistas Médicas na súa versión mais actual, comúnmente coñecidas como Estilo Vancouver. As referencias deben aparecer no texto entre paréntese, quedando os superíndices restrinxidos, a utilización de notas a pé de páxina que so serán incluidas cando sexa imprescindible.
  • As táboas deben numerarse conforme aparecen no texto e se incluirán no lugar que corresponda dentro do texto. Debe incluirse a pé de táboa un breve texto explicativo da mesma. Se os autores do traballo desexan engadir algunha táboa ou figura que non son creacións orixinais súas, deben primero asegurarse de que dita táboa ou figura non está protexida por dereitos de autor. Se a táboa ou figura pode ser utilizada, debe referenciarse ao pé a fonte que a contén conforme ao estilo establecido para o resto de referencias. 
  • As figuras ou imaxes deben ter unha boa resolución. As figuras cumplirán as mesmas normas que as táboas e serán gardadas baixo formato JPEG, GIF, PNG, TIFF ou EPS (extensións .JPG, .GIF, .PNG, .TIF o .EPS). Os gráficos poden enviarse utilizando os programas Excel e Powerpoint. Para a mellor reproducción das figuras é pertinente enviar os datos a partir dos cáles se obtiveron os gráficos. De forma xeral, o número máximo de táboas, figuras ou imaxes non será superior a 8, estando esta limitación suxeita ao tipo de artigo realizado, como se especifica nas normas de publicación de cada sección. No caso de utilizarse cuestionarios que xa estén publicados, debe citarse a fonte que os contén. Se os autores introducen cambios nestos, debe citarse a fonte na que se localizou o cuestionario e indicar os cambios realizados, anexando a versión modificada. Se os cuestionarios non foran publicados anteriormente, citaranse no texto e adxuntaranse como anexo.
  • Use unha convención de nomenclatura lóxica para os seus arquivos de ilustracións.

2. Cartas ao director.

Consultar sección. Revisar puntos xerais e referencias para o resto de seccións. Incluir un mínimo de 3 palabras chave.

Manuscritos con cambios requeridos para a súa publicación:

Os editores da revista AGID notificarán ao autor para a correspondencia dos cambios requeridos polos mesmos ou polos revisores externos. O autor debe realizar os cambios activando a función “control de cambios” e realizar a continuación os cambios oportunos, que serán aceptados polo editor unha vez se remita de novo o traballo correxido á revista.

Información adicional: preguntas ou solicitudes de información adicional que non sexan abordados no sitio web da revista debe enviarse a: y[R1]  copiar a emilioruben.pego@usc.es, a ifernand.usc@gmail.com e a cristina.jorge@usc.es con asunto: “Información adicional AGID Enfermería”


 [R1]Dirección mail propia